Когато говорим за личности в историята, обикновено си спомняме известни фамилии като Порше или Даймлер и Майбах. Въпреки че зад техния успех стоят много повече хора. Например Сименс и Бош. Или Едмунд Румплер, който по същество еднолично определи пътя на развитие на автомобилната индустрия за един век напред. Преди 105 години той за първи път показа Tropfenwagen, автомобил с форма на капка, който отвори врати за голяма част от това, което по-късно ще стане абсолютно обичайно за индустрията.
Tropfenwagen - автомобилът, който промени индустрията и изчезна (ГАЛЕРИЯ):
С какво впечатлява колата-капка?
И не само в аеродинамиката. Разположението на двигателя в средата се превръща в златен стандарт за спортни и състезателни автомобили благодарение на идеалното разпределение на теглото по осите, което спомага за постигане на хирургически прецизно управление. Дори бюджетни автомобили без независимо окачване не може да си представим днес. А екстравагантното централно разположение на шофьорската седалка е отразено и в по-късни хиперколи като McLaren F1.
И не само в аеродинамиката. Разположението на двигателя в средата се превръща в златен стандарт за спортни и състезателни автомобили благодарение на идеалното разпределение на теглото по осите, което спомага за постигане на хирургически прецизно управление. Дори бюджетни автомобили без независимо окачване не може да си представим днес. А екстравагантното централно разположение на шофьорската седалка е отразено и в по-късни хиперколи като McLaren F1.
На снимката: McLaren F1


3