Когато говорим за личности в историята, обикновено си спомняме известни фамилии като Порше или Даймлер и Майбах. Въпреки че зад техния успех стоят много повече хора. Например Сименс и Бош. Или Едмунд Румплер, който по същество еднолично определи пътя на развитие на автомобилната индустрия за един век напред. Преди 105 години той за първи път показа Tropfenwagen, автомобил с форма на капка, който отвори врати за голяма част от това, което по-късно ще стане абсолютно обичайно за индустрията.
Tropfenwagen - автомобилът, който промени индустрията и изчезна (ГАЛЕРИЯ):
Какво се обърква?
Tropfenwagen има и друга иновация, която индустрията първоначално не разбира - двигател с горноразпределителен вал. За първи сериен автомобил с такъв двигател се счита Packard Straight Eight от 1923 г., въпреки че "капката" има такъв три години по-рано. Дизайнът на Румплер обаче е доста екзотичен: три блока от по два цилиндъра са под ъгъл от 60 градуса един спрямо друг. С обем от 2,6 литра, той развива 36 к.с. и е комбиниран с 3-степенна ръчна скоростна кутия. Двигателят обаче бързо е заменен с по-надежден 4-цилиндров Benz със същия обем и мощност 50 к.с.
Tropfenwagen има и друга иновация, която индустрията първоначално не разбира - двигател с горноразпределителен вал. За първи сериен автомобил с такъв двигател се счита Packard Straight Eight от 1923 г., въпреки че "капката" има такъв три години по-рано. Дизайнът на Румплер обаче е доста екзотичен: три блока от по два цилиндъра са под ъгъл от 60 градуса един спрямо друг. С обем от 2,6 литра, той развива 36 к.с. и е комбиниран с 3-степенна ръчна скоростна кутия. Двигателят обаче бързо е заменен с по-надежден 4-цилиндров Benz със същия обем и мощност 50 к.с.


3