IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Honda отива над съд заради проблемни двигатели

Клиенти заведоха дело срещу японската марка заради дефект в два мотора

Заведено преди дни дело в САЩ твърди, че двигателите с турбокомпресор на Honda и Acura имат сериозен проблем, който поражда опасения у собствениците на няколко популярни модела. В иска се твърди, че 1,5- и 2,0-литровите турбо мотори са склонни към прегряване и повреда на уплътнението на главата. Според ищците в Honda са били наясно с проблема, но не са информирали потребителите.


Honda


Делото е заведено в Калифорния от шестима собственици. Те твърдят, че Honda не е успяла да разработи правилно двигатели с турбокомпресор, които да могат да издържат на висока компресия и топлина. Затова и уплътнението на главата е „податливо на напукване“ и ако се стигне до подобно нещо, охлаждащата течност на двигателя може да влезе в главата на цилиндъра, да я повреди и да позволи на охлаждащата течност да изтече в цилиндрите.

Това не само може да означава, че няма достатъчно охлаждаща течност за охлаждане на двигателя, но и самият мотор може да има проблеми със запалването. Също така се твърди, че ако охлаждащата течност се смеси с моторното масло, тя може да разреди и замърси маслото, причинявайки корозия и прекомерно износване. Съобщава се, че в някои от засегнатите двигатели са за основен ремонт, като в част от случаите повредата е настъпила по време на пътуване.


Honda


Засегнатите модели, посочени в жалбата, включват Honda Accord от 2018-2022, Honda Civic от 2016-2022, Honda CR-V от 2017-2022, Acura RDX от 2021-2022 и Acura TLX от 2019-2022.

Една от ишците по делото - Тифани Ричардсън, твърди, че уплътнението на главата на нейната Honda Accord от 2018 се е повредило през февруари 2023. Тя твърди, че охлаждащата течност е изтекла в цилиндрите и ремонтът й е струвал 1397 долара. Само два месеца по-късно ищцата казва, че се е сблъскала с втори проблем, когато охлаждаща течност отново е била открита в първия цилиндър, което е довело до допълнителни 1216 долара за ремонт.


Honda


В делото се посочват десетки жалби, подадени до Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) през последните години, много от които подробно описват подобни повреди на уплътнението на главата. Японският производител е обвинен в нарушаване на изрични и подразбиращи се гаранции, нарушаване на законите за защита на потребителите на множество щати и неоснователно забогатяване.

0 от 500
  • #16
    26 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Мъкаааа.... японските дръгели съвсем са разкрити, освен за дръпнатите сектанти
  • #15
    18 rate up comment 29 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Плиткоумните поклонници на немски таралясници да не се изказват
  • #14
    29 rate up comment 21 rate down comment
    до 13 ( преди 4 месеца )
    Каква спирала те гони? Никакъв спад в качеството няма - винаги са си били пробити кофи. Това, което се случва е, че слепците малко по малко проглеждат и се насочват към други марки, които, за разлика от японците, не са спрели да се развиват в 2000-та година.
  • #13
    3 rate up comment 37 rate down comment
    Охотник ( преди 4 месеца )
    Хонда се пуснаха по тази негативна спирала, още преди 20 години. Както и всички стари марки. Цените постоянно растяха, а качеството оставаше, все по-далеч в миналото. И накрая дойдоха китайците. Автомобили от 10000$ до колко можеш да си платиш. С високо качество, и доста впечатляващи екстри. Иновативни технологии, и каквото се сетиш. Сега започна борбата за оцеляване. След 5 години ще стане ясно, кой ще продължи. И кой ще остане в миналото.
  • #12
    11 rate up comment 29 rate down comment
    Калбо ( преди 4 месеца )
    Всичко зависи от човекът който кара автомобила Ти можеш да го купиш от магазина и веднага да напънеш на магистралата с 200 км в час той може и да се развали още същия момент Важно е как го караш да го поддържаш да му сменяш маслото на време дори и антифриз в студено време ако палиш и тръгваш това въобще не е хубаво за двигателя много ясно че той много бързо ще се развали Четох един от коментарите че японските коли са били *** съвсем не е така toyota е най-големият продавач на автомо ...
  • #11
    34 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не съм съгласен. Японофилчетата показват еднаква необразованост навсякъде по света. Ако не беше така, Тойотка нямаше да е най-продаваната марка въпреки ужасните коли и надутите цени.
  • #10
    37 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Хората по света не са коне с капаци и комплексари. Казват си кога един автомобил се чупи. У нас... японските са бетон, жеУезо, чук, наковални, неповредими, неубиваеми, вечни, велики, само се сменят консумативи, все който разбира на тях се спира и прочее алабализми и тъпизЪми!Пpoст народ сме си.
  • #9
    37 rate up comment 26 rate down comment
    до 4 ( преди 4 месеца )
    Подкрепям! Японското е най-здравото, просто потребителите не знаят как да го карат!!!1!!!1! Правилният начин е: макс. 1 път в седмица, с не повече от 2-*** в купето и без багаж; не се вдигат повече от 2000 оборота, с газта се работи крайно плавно; спирачката въобще не се използва, намаля се плавно с двигателя; на междуградско - не повече от 70 км/ч. НИКОГА не се изпреварва. АБСОЛЮТНО забранено е тегленето. Маслото се сменя на 5000 км. При температури над 26 ргадуса колата не се кара!!!
  • #8
    41 rate up comment 6 rate down comment
    до 5 ( преди 4 месеца )
    Как пък реши да сложиш BYD и Tesla в една категория по надеждност? Надали може да има по-противоположни марки. BYD в момента са пълни бойклуци.
  • #7
    24 rate up comment 32 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    3-ти, никой не те задължава да си купуваш от тях! Купи си нещо ВАГ-инално , да те убеждават, че е нормално да гори половин литър масло на 1000 километра:)