IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Honda отива над съд заради проблемни двигатели

Клиенти заведоха дело срещу японската марка заради дефект в два мотора

Заведено преди дни дело в САЩ твърди, че двигателите с турбокомпресор на Honda и Acura имат сериозен проблем, който поражда опасения у собствениците на няколко популярни модела. В иска се твърди, че 1,5- и 2,0-литровите турбо мотори са склонни към прегряване и повреда на уплътнението на главата. Според ищците в Honda са били наясно с проблема, но не са информирали потребителите.


Honda


Делото е заведено в Калифорния от шестима собственици. Те твърдят, че Honda не е успяла да разработи правилно двигатели с турбокомпресор, които да могат да издържат на висока компресия и топлина. Затова и уплътнението на главата е „податливо на напукване“ и ако се стигне до подобно нещо, охлаждащата течност на двигателя може да влезе в главата на цилиндъра, да я повреди и да позволи на охлаждащата течност да изтече в цилиндрите.

Това не само може да означава, че няма достатъчно охлаждаща течност за охлаждане на двигателя, но и самият мотор може да има проблеми със запалването. Също така се твърди, че ако охлаждащата течност се смеси с моторното масло, тя може да разреди и замърси маслото, причинявайки корозия и прекомерно износване. Съобщава се, че в някои от засегнатите двигатели са за основен ремонт, като в част от случаите повредата е настъпила по време на пътуване.


Honda


Засегнатите модели, посочени в жалбата, включват Honda Accord от 2018-2022, Honda Civic от 2016-2022, Honda CR-V от 2017-2022, Acura RDX от 2021-2022 и Acura TLX от 2019-2022.

Една от ишците по делото - Тифани Ричардсън, твърди, че уплътнението на главата на нейната Honda Accord от 2018 се е повредило през февруари 2023. Тя твърди, че охлаждащата течност е изтекла в цилиндрите и ремонтът й е струвал 1397 долара. Само два месеца по-късно ищцата казва, че се е сблъскала с втори проблем, когато охлаждаща течност отново е била открита в първия цилиндър, което е довело до допълнителни 1216 долара за ремонт.


Honda


В делото се посочват десетки жалби, подадени до Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) през последните години, много от които подробно описват подобни повреди на уплътнението на главата. Японският производител е обвинен в нарушаване на изрични и подразбиращи се гаранции, нарушаване на законите за защита на потребителите на множество щати и неоснователно забогатяване.

0 от 500
  • #26
    20 rate up comment 4 rate down comment
    до 7 ( преди 4 месеца )
    Няма нищо по-естествено от това мъжете да си падат по ВАГ-ини. Притеснително е, когато си падат по КYРосава.
  • #25
    20 rate up comment 5 rate down comment
    до 24 ( преди 4 месеца )
    Не знаеш колко си прав. Това е невъзможно условие, защото няма как да настигнеш нещо, пред което си с 20 г напред. Нещо като адът да замръзне. Затова, ако се случи, значи сме навлезли в сингуларността на някоя черна дупка и съществуването ни е приключило. Поне ще сме се отървали от японските пробити ***.
  • #24
    5 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Когато немците стигнат нивото на японските и китайските технологии ще е дошъл края на човечеството.
  • #23
    23 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Гледам, че японофилите са се включили да коментират точно както любимите им марки внедряват модерни технологии - с огромно закъснение.
  • #22
    10 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Някой някъде беше сподели, че нормалното придвижване на немските бангии е на репатрак.
  • #21
    10 rate up comment 22 rate down comment
    Пешо ( преди 4 месеца )
    Само да кажа за тия дет не знаят. Тая дет я цитират в статията дет е дала 1200 долара за ремонт на двигателя... за САЩ това са малко пари, на мен в дилър за смяна на предни и задни дискове с накладки са ми искали 1600 долара
  • #20
    16 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Toyota Sequoia, Honda Pilot, Honda Odyssey, Toyota Tundra, Hilux, Tacoma, Sienna и Toyota Highlander за щатския и Канада пазари изобщо не са скапани, дефектни, нито продънени, каквито тука разни болни германофили комплексирани на тема брандове и факти се опитват да ги изкарат. Toyota Sequoia 5.7 V8 имат безумно много екземпляри в движение с над 1млн мили, вкл и други модели без никакви дефекти, ядове по ремонти или каквото и да е било различно от консумативи. За ЕU обаче, песента им е друга.
  • #19
    16 rate up comment 24 rate down comment
    М111 (2) ( преди 4 месеца )
    За прехвалените немски истината е, че са мечта на его комплексари жадуващи за демонстрация. В наши дни, ама и преди беше така. Особенно се отнася за чисто новите коли. Дефектни и калпави в сравнение еталона който бяха. По-скъпи от всякога. Вече и грозни.За японските истината е, че и те дръпнаха назад с дефектни серии и някой други неща. Да не говорим, че в Европа присъстват със едни модели и от материали нямащи нищо общо с това което мислят и произвеждат за останалите пазари.
  • #18
    6 rate up comment 23 rate down comment
    M111 ( преди 4 месеца )
    Тука омразата и наливането започва от момента в който някой производител стъпи накриво, я с дефект по мотор, я с нещо друго по колата. И се почва наливка и омраза от отсрещния лагер. Бай *** спори и налива Балкан*джи ЙовоЯсно като ден. Старо като света.Немските / европейските сега са лъскави ***, нямащи нищо общо с еталона който са били.Японските, за съжаление вече и с дефекти, а открай време за Европа с модели нямащи нищо общо с това което правят и подават на останалите па ...
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Къде отива?НаД съд ли???