IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо трябва да се търси второ мнение при повреда?

Собственик на Honda си спести близо 7000 долара, след като не послуша дилъра

Брокер от Далас остава неприятно изненадан, след като червената лампа на въздушната възглавница на колата на съпругата се активира на приборния панел. Автомобилът е Honda Odyssey от 2020 година, който е надхвърлил пробега от 32 000 мили (50 000 км), и съответно е извън гаранция. А това означава, че собственикът трябва да плати за ремонта.


ремонт


Така започва една история, която включва сервиза на местния дилър на марката, откъдето е купена колата, и познат на собственика, който е автомобилен механик. Крайният резултат в случая е спестяване на доста сериозна сума - 6875 долара, и поуката, че в подобни случаи търсенето на второ мнение не само не е излишно, но и помага.

След като сигналът в колата се активира, Джонатан Морсинхоф се обажда в сервиза на дилъра, тъй като е притеснен, че повредата е сериозна. Два дни по-късно той оставя автомобила за ремонт и само няколко часа по-късно получава текстово съобщение, че отстраняването на повредата ще му струва 7000 долара.

От сервиза твърдят, че виновникът е окабеляването на системата за въздушни възглавници на пътническата седалка - дълбоко интегриран компонент, който би изисквал премахване на голяма част от интериора на автомобила за достъп и замяна. Съвременните превозни средства, като Odyssey, разполагат със сложни системи със сензори, монтирани на най-различни трудно достъпни места, което допълнително усложнява ремонта.

Механиците на дилъра не са успели да установят точното местоположение на прекъсването на окабеляваето и препоръчват да се подмени целия кабелен колан за въздушни възглавници. Това е трудоемка работа, която включва премахване на тапицерията, вдигане на килимите и премахване на релсите на седалките за достъп до скритото окабеляване.

Морсинхоф обаче прави това, което всеки шофьор или собственик на автомобил с повече опит би трябвало да стори – търси второ мнение. Той се обажда на механик, при който по-рано е обслужвал колите на семейството, като следва съвета на съпругата си да не каже нито дума за диагнозата на дилърския център.

Само два часа по-късно механикът се обажда, че е изтеглил кодовете за неизправност на въздушната възглавница и е направил проверка. Проблемът е идентифициран – разхлабен конектор под седалката на водача, който е сменен. И системата на въздушната възглавница е нулирана и функционира на чисто. А цената е само 125 долара, като няма чакане за резервни части и допълнителни разходи за труд.

Случаят е отличен пример за това как опитът в реалния свят и логическата диагностика често превъзхождат подхода, използван от сервизите на дилърите. Там работят по правила, които често водят до подмяна на цели системи вместо до най-рентабилното за клиента решение. Още повече, че проблемът с разхлабен конектор е често срещан, като може да бъде причинен от вибрации или предишни ремонти.


0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Граматиков ( преди 4 месеца )
    Пише се официалния,а не офицялния.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Петърчо, Хонда Одисей в САЩ има няколко варианта на гарнация! МИНИМАЛНАТА е 3 години и 36 000 мили, не 32 000!
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Преди митичния цитираше от Уикипедия и клипове на Дани от Ютуб.Сега ново двайсет,справка с чат gtp.
  • #6
    9 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Чакайте малко - нали хонда и тойота не се повреждаха и не ходеха по сервизи
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    О да, напълно бях забравил, че участва във филма "Говорещия с ботове". Сигурно там играе ролята на Айнщайн и Нютон едновременно, защото е най-добрия.
  • #4
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Нашият функционал пита за второ мнение чат бота.
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Що не е питал нашия функционал къде си ремонтира тротинетката, че той е много в час по окабеляването?
  • #2
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До #1 ( преди 4 месеца )
    Не пич, ще сменят само конектора както е случая тук, но ще те таксуват сякаш са сменили модула и инсталацията! Ти няма как да разбереш какво всъщност са направили! За това винаги искам фактура която се осчетоводява към фирма! По това винаги може да се проследи дали сервиза е поръчал и използвал дадена част защото тогава и те ще трябва да осчетоводят същата част и да платят ДДС! Няма да ти дадът фактура за 3 хиляди, а да ползват нещо за 50 лева, защото тогава сами ще се набутат с ДДС-то!
  • #1
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    От луната ли падате, Това е практика много много отдавна при офицялните представители и сервизи. Сменя се цял модул, не се занимават с ремонти...