Брокер от Далас остава неприятно изненадан, след като червената лампа на въздушната възглавница на колата на съпругата се активира на приборния панел. Автомобилът е Honda Odyssey от 2020 година, който е надхвърлил пробега от 32 000 мили (50 000 км), и съответно е извън гаранция. А това означава, че собственикът трябва да плати за ремонта.

Така започва една история, която включва сервиза на местния дилър на марката, откъдето е купена колата, и познат на собственика, който е автомобилен механик. Крайният резултат в случая е спестяване на доста сериозна сума - 6875 долара, и поуката, че в подобни случаи търсенето на второ мнение не само не е излишно, но и помага.
След като сигналът в колата се активира, Джонатан Морсинхоф се обажда в сервиза на дилъра, тъй като е притеснен, че повредата е сериозна. Два дни по-късно той оставя автомобила за ремонт и само няколко часа по-късно получава текстово съобщение, че отстраняването на повредата ще му струва 7000 долара.
От сервиза твърдят, че виновникът е окабеляването на системата за въздушни възглавници на пътническата седалка - дълбоко интегриран компонент, който би изисквал премахване на голяма част от интериора на автомобила за достъп и замяна. Съвременните превозни средства, като Odyssey, разполагат със сложни системи със сензори, монтирани на най-различни трудно достъпни места, което допълнително усложнява ремонта.
Механиците на дилъра не са успели да установят точното местоположение на прекъсването на окабеляваето и препоръчват да се подмени целия кабелен колан за въздушни възглавници. Това е трудоемка работа, която включва премахване на тапицерията, вдигане на килимите и премахване на релсите на седалките за достъп до скритото окабеляване.
Морсинхоф обаче прави това, което всеки шофьор или собственик на автомобил с повече опит би трябвало да стори – търси второ мнение. Той се обажда на механик, при който по-рано е обслужвал колите на семейството, като следва съвета на съпругата си да не каже нито дума за диагнозата на дилърския център.
Само два часа по-късно механикът се обажда, че е изтеглил кодовете за неизправност на въздушната възглавница и е направил проверка. Проблемът е идентифициран – разхлабен конектор под седалката на водача, който е сменен. И системата на въздушната възглавница е нулирана и функционира на чисто. А цената е само 125 долара, като няма чакане за резервни части и допълнителни разходи за труд.
Случаят е отличен пример за това как опитът в реалния свят и логическата диагностика често превъзхождат подхода, използван от сервизите на дилърите. Там работят по правила, които често водят до подмяна на цели системи вместо до най-рентабилното за клиента решение. Още повече, че проблемът с разхлабен конектор е често срещан, като може да бъде причинен от вибрации или предишни ремонти.


1