Собственик на Lamborghini Urus закара своя супер SUV на дилър, за да реши проблем с акумулатора. От сервиза му казаха, че ще му таксуват около 7000 долара или повече за смяна, което не беше прието от собственика и той върна колата в къщи, където сам смени батерията да 600 долара.
Робърт С. Моузли, известен още като Videobob Moseley в YouTube, притежава Lamborghini Urus, произведено през 2019. Той се сдобива с него преди две години, като преди това е карал Maserati Levante, което включва в сделката. Urus е оборудван с 4,0-литров туин-турбо V8, развиващ 650 к.с. и 850 Нм. Двигателят е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия и система за задвижване на четирите колела, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,4 секунди, а максималната скорост е 305 км/ч.
Колата вече е на 100 000 км, като Моузли признава, че не е перфектна, тъй като, откакто е я взел, нещо по таблото винаги свети. В същото време обаче ремонтите са доста скъпи. Urus споделя части с Audi Q8, Porsche Cayenne и Bentley Bentayga, също произведени от Volkswagen Group. Всички тези автомобили са оборудвани с първокласна батерия, специално проектирана за скъпите модели на автомобилния гигант, вместо с обикновения литиево-йонен агрегат.
Акумулаторът е монтиран под пространството за краката от страната на пътника, а Робърт забелязва, че понякога батерията не успява да се зареди или просто изчезва. Той пита дилър за сметката за ремонт и му казват, че цената на самия акумулатор е около 5000 долара, като към тях ще се прибави и работата, извършена в сервиза. Моузли проверява и се оказва, че Scuderia Car Parts (компанията, предлагаща части за Lambo) продава батерията за 4619.96 долара.
Техниците на Lamborghini твърдят, че смяната съвсем не е лесна заради местоположението на акумулатора. Те казват на собственика, че трябва да извадят двигателя и след това да сменят целия кабелен сноп. В същото време италианският производител признава за проблем с батерията и дори организира сервизна акция за отстраняване на повредата. Тя е обаче само за по-нови модели, докато собствениците на по-стари коли трябваше да платят, за да отстранят проблема. И в някои случаи сметката скача до над 7000 долара.
Моузли обаче намира евтино решение, благодарение на което цялата процедура излиза около 600 долара. Той купува комплект за 200 долара, който включва адаптер, кабел и OBD2 скенер, който е предварително програмиран да "разказва" на колата за батерията, като качва необходимата информация. Отделно Робърт купува на старо AGM VRLA 92 Ah - акумулатор, който Lamborghini поставя на колите си, за да ги ремонтира.
След като си е набавил всичко нужно, Моузли се заема с ремонта, който се оказва по-лесен от предложеното от дилъра. Той просто премахва постелката от страната на предния пътник и изважда капака, който покрива батерията. След това започва работа по "обезвреждане" на стария акумулатор, като действа много бавно и внимателно. Накрая поставя капака и постелката обратно, като включва скенера OBD2 в лилав порт под таблото.
Пет минути по-късно той натиска бутона за стартиране, но арматурното табло все още показва електрически неизправности. Моузли изчиства кодовете и грешките изчезват от таблото за първи път, откакто е купил колата. Успехът кара Робърт да предприеме и други ремонти по автомобила като смяна на предна камера, на маслото и на филтрите. И така да спести сериозна сума пари, която му иска дилърът на Lamborghini.