Британец си купи чисто ново Ferrari 812 GTS през 2023, като плати над 400 000 британски лири. Суперколата обаче се развали само 3 дни след доставката, а италианският производител отказа да я поправи и анулира гаранция. Това даде старт на премеждия и изпитания, продължили 2 години, както и на огромни разходи.

Нико Леонард получава колата си на 15 юни 2023, като само 3 дни по-късно таблото светва като коледно табло. През юли 2025 северноирландецът още се бори с проблемите и не може да кара автомобила, като се заканва, че е го качи на ремарке и ще го паркира пред централата в Маранело, за да го видят всички.
Ходенето по мъките за собственика започва, след като Нико тръгва на пътешествие с колата. Това става след отстраняване на първоначалния проблем. Преди да потегли на път, ирландецът я оборудва с аспух Novitec, който дава още по-впечатляващ звук на и без това много мощния 6,5-литров V12 двигател, развиващ 800 к.с. и 713 Нм. Благодарение на него колата ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди и развива 342 км/ч.

Малко след това всички предупредителни светлини на таблото се активират, а Ferrari анулира гаранцията заради след продажбената инсталация на системата за изпускателни газове. Нико се оказва блокиран в Монако (хубаво място, на което да се окажеш блокиран!) без възможност да поправи 812 GTS безплатно и без помощ за връщане на колата обратно в Северна Ирландия. Той трябва да плати за ремонт или да плати за връщане вкъщи, след което да я ремонтира. И двата варианта са много скъпи.
Мъжът обаче е решен да докаже на Ferrari, че аспухът е виновен за всички проблеми. Те се появяват за първи път още преди монтирането на този детайли. И след поставянето му както Novitec, така и Ferrari са проверили колата, като не да били открити проблеми. От Ferrari са уверили собственика, че колата е безопасна за шофиране, но тя се поврежда отново почти веднага след ремонта.

Един от най-добрите механици на компания лично пътува от Маранело до Белфаст, за да провери какво не е наред с това 812 GTS. Само 24 часа по-късно от централата на италианската компания се свързват с Леонард, като му казват, че колата е поправена и че може да отиде и да я вземе от дилъра.
Оказва се, че проблемът е е в спирачния модул, който представлява ECU на спирачната система. Той се появява неизменно през следващите 500 дни и е потвърден от 6 различни дилърства на марката на два различни континента, които Нико посещава. За този период той е платил над 72 000 британски лири за ремонти, които се оказват безполезни.

След цялото загубено време и пари, Нико решава да върне колата на дилъра, тъй като законите във Великобритания позволяват подобно нещо, ако бъде открита неизправност в автомобила през първите 30 дни на собственост. Ferrari обаче отказва за му върне парите, а освен това му изпраща сметка за 30 000 лири за ремонта, при който механик на компанията лети до Белфаст.
Автомобилният производител и местният дилър твърдят, че комплектът за след продажбено обслужване, който не е монтиран от официален сервиз на Ferrari, е причинил неизправностите и го съобщават на собственика с официално писмо. В крайна сметка е постигнато споразумение – ауспухът на Novitec е премахнат и колата е върната към фабричните спецификации. Нещо повече – Ferrari възстановява гаранцията, а дилърът плаща сметката от 30 000 лири, искани от производителя.
Това би трябвало да е щастлив край на историята, но само няколко дни по-късно историята се повтаря. Таблото с предупредителните сигнали светва, като се активират всички възможни сигнали. И Нико отново се озовава в сервиза на дилъра, като с пълно основание е бесен и настоява или да му бъдат върнати парите, или да му бъде дадена нова кола. Той дава 7-дневен срок и сега чака решението на компанията.


1