IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ferrari отказа да поправи ново 812 GTS, анулирайки гаранцията му

След 2 години ходене по мъките на собственика му писна и даде ултиматум на компанията (ВИДЕО)

Британец си купи чисто ново Ferrari 812 GTS през 2023, като плати над 400 000 британски лири. Суперколата обаче се развали само 3 дни след доставката, а италианският производител отказа да я поправи и анулира гаранция. Това даде старт на премеждия и изпитания, продължили 2 години, както и на огромни разходи.


Ferrari скандал


Нико Леонард получава колата си на 15 юни 2023, като само 3 дни по-късно таблото светва като коледно табло. През юли 2025 северноирландецът още се бори с проблемите и не може да кара автомобила, като се заканва, че е го качи на ремарке и ще го паркира пред централата в Маранело, за да го видят всички.

Ходенето по мъките за собственика започва, след като Нико тръгва на пътешествие с колата. Това става след отстраняване на първоначалния проблем. Преди да потегли на път, ирландецът я оборудва с аспух Novitec, който дава още по-впечатляващ звук на и без това много мощния 6,5-литров V12 двигател, развиващ 800 к.с. и 713 Нм. Благодарение на него колата ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди и развива 342 км/ч.


Ferrari скандал


Малко след това всички предупредителни светлини на таблото се активират, а Ferrari анулира гаранцията заради след продажбената инсталация на системата за изпускателни газове. Нико се оказва блокиран в Монако (хубаво място, на което да се окажеш блокиран!) без възможност да поправи 812 GTS безплатно и без помощ за връщане на колата обратно в Северна Ирландия. Той трябва да плати за ремонт или да плати за връщане вкъщи, след което да я ремонтира. И двата варианта са много скъпи.

Мъжът обаче е решен да докаже на Ferrari, че аспухът е виновен за всички проблеми. Те се появяват за първи път още преди монтирането на този детайли. И след поставянето му както Novitec, така и Ferrari са проверили колата, като не да били открити проблеми. От Ferrari са уверили собственика, че колата е безопасна за шофиране, но тя се поврежда отново почти веднага след ремонта.


Ferrari скандал


Един от най-добрите механици на компания лично пътува от Маранело до Белфаст, за да провери какво не е наред с това 812 GTS. Само 24 часа по-късно от централата на италианската компания се свързват с Леонард, като му казват, че колата е поправена и че може да отиде и да я вземе от дилъра.

Оказва се, че проблемът е е в спирачния модул, който представлява ECU на спирачната система. Той се появява неизменно през следващите 500 дни и е потвърден от 6 различни дилърства на марката на два различни континента, които Нико посещава. За този период той е платил над 72 000 британски лири за ремонти, които се оказват безполезни.


Ferrari скандал


След цялото загубено време и пари, Нико решава да върне колата на дилъра, тъй като законите във Великобритания позволяват подобно нещо, ако бъде открита неизправност в автомобила през първите 30 дни на собственост. Ferrari обаче отказва за му върне парите, а освен това му изпраща сметка за 30 000 лири за ремонта, при който механик на компанията лети до Белфаст.

Автомобилният производител и местният дилър твърдят, че комплектът за след продажбено обслужване, който не е монтиран от официален сервиз на Ferrari, е причинил неизправностите и го съобщават на собственика с официално писмо. В крайна сметка е постигнато споразумение – ауспухът на Novitec е премахнат и колата е върната към фабричните спецификации. Нещо повече – Ferrari възстановява гаранцията, а дилърът плаща сметката от 30 000 лири, искани от производителя.


Това би трябвало да е щастлив край на историята, но само няколко дни по-късно историята се повтаря. Таблото с предупредителните сигнали светва, като се активират всички възможни сигнали. И Нико отново се озовава в сервиза на дилъра, като с пълно основание е бесен и настоява или да му бъдат върнати парите, или да му бъде дадена нова кола. Той дава 7-дневен срок и сега чака решението на компанията.


0 от 500
  • #6
    29 rate up comment 5 rate down comment
    Пропов ( преди 4 месеца )
    Уж не върви, пък той сякаш е обиколил света с нея. Колата сякаш е посетила почти всеки сервиз на Ферари от Ванкувър да Владивосток. БАТЕ Нико, всяла една, ама всяка една модификация по колата в безусловна причина за отказ от гаранция. Ти знаеш ли колко много неща зависят от ауспуха и отработените газове в една модерна кола. Знаеш ли колко сензора и датчика има там, а и са свързани с още десетки системи. Пари имаш, ама хич те няма с колите, затова си се набутал яко.
  • #5
    15 rate up comment 43 rate down comment
    Мхм ( преди 4 месеца )
    Италианците никога не са се славели с инженерството женкари може спагетаджии също винари и лозари да но да направят нещо техническо забрави. Технически нации са други Американци Французи Японци и тн.
  • #4
    64 rate up comment 0 rate down comment
    st.del ( преди 4 месеца )
    Аз лично нищо не разбрах от статията... 30 дни, 500 дни, в Белфаст, в Монако, 30 000 лири, 70 000 лири... по неразбираемо написано няма как да стане... Ама за всеки случай няма да си купувам Ферари....
  • #3
    23 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Нико много ролекси продава , но си е фен на Касиото
  • #2
    33 rate up comment 3 rate down comment
    abc ( преди 4 месеца )
    Реално доказателство, че колите са станали твърде сложни. Ето, дори и официални сервизи след няколко опита не могат да разберат кое причинява проблема.
  • #1
    16 rate up comment 12 rate down comment
    Възрастните хора ( преди 4 месеца )
    Старите хора са казали за тези пари е60