Автомобилната индустрия върви по пътя на електрификацията, като някои производители вече се отказват от своите двигатели с вътрешно горене заради новите екологични стандарти. BMW M обаче не е сред тях, като сегашните 6- и 8-цилиндрови мотори отговарят на по-строгите регулации за емисиите Eвро 7, при това без загуба на производителност.

Въвеждането на нови стандарти за вредни емисии означава и по-широк (съответно по-тежък) спектър от сценарии за тестване, които отразяват по-добре шофирането в реалния свят. Двигателите трябва да отговарят на новите изисквания в продължение на 10 години или на пробег от 200 000 км, което е два пъти по-дълго, отколкото в момента. За първи път ще се следят и емисиите на спирачки и гуми.
Според изпълнителния директор на BMW M – Франк ван Мийл, цитиран от британското издание Autocar, голямото предизвикателство пред инженерите не е да се направи двигател, който да е съвместим с Евро 7, а да е запази производителността на агрегата.
„Всичко опира до охлаждането на мотора. Процесът на изгаряне трябва да бъде подобрен, като това означава по-малко натрупване на топлина в двигателя и по-добро охлаждане. Разбира се, може да намалите производителността, за да избегнете повишаване на температурата, но ние не искаме това и по тази причина стартирахме именно оттам с цел да постигнем баланс в представянето на мотора“, обясни Ван Мийл.
Шефът на BMW M не разкри други подробности, уточнявайки само, че инженерите са направили някои „малки трикове“. Той беше категоричен, че 6-цилиндровият редови двигател е наследството на марката, а V8 моторът има дълга състезателна история, така че те ще продължат да се използват.
Ван Мийл също така отхвърли възможността за използване на 3- или 4-цилиндрови мотори с повишена електрификация за намаляване на емисиите. „Не мога да си представя М5 с 4-цилиндров двигател“, отсече топ-мениджърът.


0