Битката кой ще е най-големият производител на премиум автомобили през 2025 изглежда предрешена още в средата на годината. Преднината на BMW пред стария съперник Mercedes e над 170,000 автомобила след първите шест месеца и продължава да се увеличава.

Продажбите на леки автомобили (в синьо) и чисти електромобили като част от общите (в зелено). Графика AUTOMEDIA,BG
Mercedes бе принуден да преглътне унижението да бъде изпреварен дори на домашния си германски пазар, където досега неизменно имаше аванс пред баварците. Една от основните причини за изоставането на марката от Щутгарт е в слабия интерес към чисто електрическите й модели - сегмент, в който продажбите на Mercedes са едва една трета от тези на BMW, и дори изостават от тези на Audi.
И трите германски гиганта отчитат спад в резултатите спрямо първото полугодие на миналата година, най-вече заради продължаващия отлив на клиенти в Китай.
Кой как се справя в премиум сегмента (ГАЛЕРИЯ):
Mercedes отчита 900,000 продажби за първата половина на годината (компанията винаги закръгля показателите в отчетите си), което е спад от 6 на сто спрямо същия период на 2024 . Спадът засяга всички сегменти. При достъпните модели (entry) той е цели 12%, резултат на осезаемо повишените цени, намалялото предлагане и на изчакването новият CLA да стигне до шоурумите. Но дори и в най-високия сегмент лимузините и луксозните спортни коли на Mercedes отчитат 5% спад. В Европа продажбите намаляват с 3 на сто, в Азия (включително Китай) - с 11 на сто, а в Северна Америка - с 6 на сто.
НА СНИМКАТА: GLC си остава най-продаваният модел на Mercedes в света


3