BMW беше широко критикуван за странния си дизайнерски език, но баварската марка не смята да променя някои други неща, които правят нейните автомобили толкова успешни. Тя се ангажира да запази своите двигатели с голям работен обем толкова дълго, колкото е възможно по закон, като това е добра новина, особено за почитателите на спортните модели на бранда.
В интервю за австралийското списание Drive, шефът на BMW M отхвърли възможността спортното подразделение да да поеме по пътя на намаляването на обема и цилиндрите, както направи главният съперник AMG. Вместо да понижи M3 до четирицилиндров двигател като при най-новия Mercedes-AMG C63, следващото поколение на спортния седан от Бавария ще запази всичките шест цилиндъра.
Франк ван Мийл е категоричен, че 4-цилиндровият двигател не може да достигне постоянната производителност на по-големия 3,0-литров двигател на състезателна писта.
„Минаваме на електричество, но от друга страна ще запазим нашия шестцилиндров редови двигател за следващото поколение. Ние винаги разглеждаме всякакви концепции. Що се отнася до намаляването на размера, става дума и за производителност на писта. А постоянната производителност би направила наистина трудно намаляването до четирицилиндров, ако шофирате на писта“, обясни шефът на BMW M.
Фенове на марката припомнят, че оригиналното M3 е имало четирицилиндров двигател, но края на 80-те и началото на 90-те години бяха различни времена. E30 беше специална хомологация за състезателната серия Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) и по-малката задвижваща система беше предпочитана поради своята лекота, което води до по-добро управление. M3 от 2025 също така е много по-тежък от своя предшественик от 1986. Първото поколение M3 тежи около 1200 кг, докато настоящата кола с автоматик и xDrive носи допълнителни 580 кг.
Следващите поколения E36 и E46 имаха редови „шестаци“, като последното получи и V8 за рядкото M3 GTR. Поколението E90/E92/E93 беше единственото серийно производство M3 с голям стар V8, преди F80 да се върне към редови шестцилиндров двигател, който сегашният G80 също използва, въпреки че това е различен мотор. Моделът от седмо поколение, вероятно с кодово име G84, може да включва някаква форма на електрификация. Малко вероятно е обаче да бъде plug-in хибрид като M5, така че вместо това очаквайте мека хибридна 48V настройка.
Подобно на BMW M, Audi Sport също отхвърли идеята за поставяне на четирицилиндров двигател в своите автомобили RS. Следователно следващият RS5 вероятно ще има V6, докато бъдещият RS6 може да запази V8. В Инголщат обаче предполагат, че хибридизацията е необходима, за да се спазват все по-строгите разпоредби за емисиите. В резултат на това двата мощни модела може да получат plug-in хибридни задвижвания.
BMW M и Audi Sport имат още една причина да избягват поставянето на четирицилиндрови двигатели в своите автомобили от най-висок клас. Търсенето на AMG C63 намаля сериозно след преминаването към 2,0-литров двигател. Засега няма точни данни за продажбите, но се твърди, че те са много по-малки от очакваното от производителя.