Когато повечето производители изкушават шофьорите с турбокомпресори с малък работен шофьорите с турбокомпресори с малък работен обем, Mazda тръгна по свой път. Семейството двигатели SkyActiv-G доказва, че доказаните във временно решения, правилно подобрени, могат да се сравняват и да надминат двигателите с турбокомпресор - както по отношение на производителността, така и по икономичност, както и да ги надминат по отношение на надеждността.
Какво трябва да знаете за 1,5-, 2,0 и 2,5-литровите Mazda SkyActiv-G (ГАЛЕРИЯ):
1496-кубиковият агрегат е създаден на базата на по-големия двигател 2.0, но с всички предимства на технологията SkyActiv. Алуминиев цилиндров блок с намален отвор и ход, чугунен колянов вал и, при версията MX-5, стоманен колянов вал за по-високи обороти.
Двигателят е оборудван с директно впръскване на гориво с индивидуално контролирани инжектори. Специално оформените всмукателни канали създават вихров ефект в горивната камера, което осигурява по-добро и равномерно смесване на горивото с въздуха. Изпускателна система 4-2-1 с дълги колектори е стандартна за всички двигатели на SkyActiv.
Най-честите проблеми са свещи, които не издържат дълго в този двигател, и повреда на запалителните бобини, което често е резултат от лошо качество на горивото. Съобщава се и за повишаване на нивата на маслото поради проникване на бензин, но официалните дилъри често приписват това на неправилно използване от страна на шофьорите.


0