Когато повечето производители изкушават шофьорите с турбокомпресори с малък работен шофьорите с турбокомпресори с малък работен обем, Mazda тръгна по свой път. Семейството двигатели SkyActiv-G доказва, че доказаните във временно решения, правилно подобрени, могат да се сравняват и да надминат двигателите с турбокомпресор - както по отношение на производителността, така и по икономичност, както и да ги надминат по отношение на надеждността.
Какво трябва да знаете за 1,5-, 2,0 и 2,5-литровите Mazda SkyActiv-G (ГАЛЕРИЯ):
Ключът към успеха се оказа изключително високото съотношение на компресия. По време на пускането му на пазара стойността от 14,0:1 беше рекорд сред масово произвежданите бензинови двигатели. Mazda изчислява, че високата компресия намалява разхода на гориво с 15 процента.
Конструирането на двигател, работещ по цикъла на Милър и характеризиращ се с висока степен на компресия, беше доста сериозно предизвикателство за японските инженери. Цикълът на Милър, при който всмукателните клапани остават отворени много по-дълго, отколкото в традиционните вериги на Ото и при дизела, доведе до разработването на иновативна система за променливо газоразпределение.


9