IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Stellantis отзовава и преработения 1.2 PureTech

Този път дефектът носи малък риск от пожар - но поне се оправя съвсем лесно и бързо

Проблемите с двигателя PureTech на Stellantis са известни от доста време – 1,2-литровият мотор с три цилиндъра страда заради ангренажния ремък, потопен в маслена баня. Той се къса и това причинява огромни щети на агрегата. По тази причина производителят напълно преработи двигателя в третото поколение с надеждата, че дефектът ще бъде отстранен.


1.2 PureTech на Stellanti


При третото поколение на двигателя, наречено Puretech EB Gen3 архитектурата с три цилиндъра беше запазена, както и работния обем, но 70% от компонентите са сменени, като най-важното беше, че на мястото на ангренажния ремък вече има верига. Оказва се обаче, че и това не решава напълно проблемите. Stellantis издаде превантивно изтегляне на двигателя, за да избегне евентуални пожари.

При новия мотор проблемите произтичат от недостатъчно затягане на някои гайки на тръбата за високо налягане, която свърза помпата с инжекторите. В резултат на това са възможни течове на гориво и в краен случай – пожар.

От Stellantis уточняват, че вероятността за запалване е изключително ниска, но призовават шофьорите да обърнат внимание на всякакви подозрителни миризми на гориво, на необичайно увеличение на разхода и на предупреждение на приборния панел. В тези случай се препоръчва незабавно да спрете автомобила от движение и да потърсите помощ.

Засегнатите превозни средства са произведени между 2023 и 2025, като са оборудвани с бензинови и меки хибридни двигатели 1.2 с мощност от 100 до 145 к.с. Според информациите само на френския пазар засегнатите автомобили са близо 240 000 бройки от марките Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Opel и Peugeot. 

В сервизите на Stellantis проблемът ще бъде разрешен бързо и лесно, като услугата е безплатна и се състои в затягане на гайките на маркуча за високо налягане и винтовете на инжекционната шина.


0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до 6 ( преди 4 месеца )
    Точно така беше, до миналата година
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    има социални медии в които собственици на пежа показват как горят автомобилите им но на никой не му пука
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До кога? ( преди 4 месеца )
    ангренажния ремък, потопен в маслена баня?
  • #5
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Вин ( преди 4 месеца )
    Превантивна мярка, нямаща общо с качествата на двигателя, а с натяга на няколко болта! Всъщност, проблемът с ремъкът не беше от скъсване, а от постепенно замърсяване на маслената система и запушване при разпадането му!!!
  • #4
    26 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Те ВАГ 20 години пробутваха мотори с качество на компоненти на ниво сглобка в някоя джунгла от макак, хванали сме се за някакви незатегнати гайки тук
  • #3
    10 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Каква инсинуация бе, клошар? Тия не могат и гайките да си завият на двигателите...
  • #2
    9 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Дефектен (по рождение), по дефектен го направиха.. ще вземата ли награта за "най"? А и въобще не ги разбирам, защо се занимават с полвинчати неща (3 цилиндъра), вместо да добавят и другите 6..
  • #1
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Да ви знам и в некадърните и злонамерени списвачи. Кому беше нужна тази инсинуация, че проеблемът има нещо общо с преработката и веригата? Затова вече никой не ви взима насериозно.