Главният дизайнер на Renault - Жил Видал, прогнозира, че минивановете могат да се завърна и да разтърсят пазара на семейни автомобили, тъй като те предлагат нови начини за повишаване на ефективността и се отклоняват от конвенционалния SUV стил.

Многофункционалните превозни средства (MPV) бяха голям хит в Европа. Модели като Renault Scenic, Opel Zafira, Ford Galaxy, Citroen Picaso и други в един момент постигнаха пазарен дял от над 10%, благодарение на способността си да превозват седем пътници в комфортни условия.
Упадъкът на MPV започна през 2006, когато Nissan пусна Qashqai, който преобърна сегмента на семейните автомобили. В момента SUV автомобилите представляват повече от половината от всички продажби на автомобили в Европа, докато MPV са спаднали до пазарен дял в ниски едноцифрени числа.
Според Жил Видал обаче преходът към електрификация може да доведе до ренесанс за MPV сегмента, тъй като производителите на автомобили се стремят да направят своите превозни средства възможно най-ефективни и да използват свободата на опаковане на "скейтборд" архитектурата на електромобилите.
"SUV спечелиха битката срещу MPV, защото MPV са автомобили, от които се нуждаете, но не желаете, и изведнъж SUV със същите двигатели, същото тегло, същото всичко просто се оказаха това, което желаете. Автомобилите обаче стават все по-аеродинамични заради преследването на ефективност и вече можем да видими по-ниски, по-елегантни и по-подобни на MPV силуети", обясни Видал.
Според него това, което вероятно ще се случи и с SUV, е те да станат по-ниски и съответно по-ефективни заради по-добрата си аеродинамика. Това ще ги превърне в по-ефективни автомобили, предлагащи повече простор, тъй като именно такива са тенденциите в момента.

Видал каза още, че концептуалният Embleme на Renault, който трябва да бъде произведен през следващите години като първи модел от новото поколение електрически автомобили, е "промяна към всичко това" - с повишена височина на возене, но по-елегантен, по-нисък профил от всеки от настоящите SUV на Renault.
Дизайнерът очаква, че този стремеж към ефективност в крайна сметка може да предизвика пълно преосмисляне на най-популярния тип автомобили в Европа: "Какво може да убие SUV? Това е интересният въпрос. Може би MPV могат да се върнат в по-секси, желана форма или форма."
В същото време обаче MPV ще бъдат до голяма степен сравними с SUV по отношение на консумацията на енергия и използването на материали: "В крайна сметка те няма да са по-леки или по-малко енергоемки - може би малко по-добри в аеродинамиката, така че това може би ще бъде тяхното предимство. Лично аз виждам две тенденции - супер ефективна трансформация на SUV и може би голямо завръщане на секси, желани MPV."


0