IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизайнерът на Renault очаква ренесанс на минивановете

Традиционните MPV могат да бъдат отлична алтернатива на нашествието на SUV, прогнозира Жил Видал

Главният дизайнер на Renault - Жил Видал, прогнозира, че минивановете могат да се завърна и да разтърсят пазара на семейни автомобили, тъй като те предлагат нови начини за повишаване на ефективността и се отклоняват от конвенционалния SUV стил.


Renault Scenic


Многофункционалните превозни средства (MPV) бяха голям хит в Европа. Модели като Renault Scenic, Opel Zafira, Ford Galaxy, Citroen Picaso и други в един момент постигнаха пазарен дял от над 10%, благодарение на способността си да превозват седем пътници в комфортни условия.

Упадъкът на MPV започна през 2006, когато Nissan пусна Qashqai, който преобърна сегмента на семейните автомобили. В момента SUV автомобилите представляват повече от половината от всички продажби на автомобили в Европа, докато MPV са спаднали до пазарен дял в ниски едноцифрени числа.

Според Жил Видал обаче преходът към електрификация може да доведе до ренесанс за MPV сегмента, тъй като производителите на автомобили се стремят да направят своите превозни средства възможно най-ефективни и да използват свободата на опаковане на "скейтборд" архитектурата на електромобилите.

"SUV спечелиха битката срещу MPV, защото MPV са автомобили, от които се нуждаете, но не желаете, и изведнъж SUV със същите двигатели, същото тегло, същото всичко просто се оказаха това, което желаете. Автомобилите обаче стават все по-аеродинамични заради преследването на ефективност и вече можем да видими по-ниски, по-елегантни и по-подобни на MPV силуети", обясни Видал.

Според него това, което вероятно ще се случи и с SUV, е те да станат по-ниски и съответно по-ефективни заради по-добрата си аеродинамика. Това ще ги превърне в по-ефективни автомобили, предлагащи повече простор, тъй като именно такива са тенденциите в момента.


Renault Еmbleme


Видал каза още, че концептуалният Embleme на Renault, който трябва да бъде произведен през следващите години като първи модел от новото поколение електрически автомобили, е "промяна към всичко това" - с повишена височина на возене, но по-елегантен, по-нисък профил от всеки от настоящите SUV на Renault.

Дизайнерът очаква, че този стремеж към ефективност в крайна сметка може да предизвика пълно преосмисляне на най-популярния тип автомобили в Европа: "Какво може да убие SUV? Това е интересният въпрос. Може би MPV могат да се върнат в по-секси, желана форма или форма."

В същото време обаче MPV ще бъдат до голяма степен сравними с SUV по отношение на консумацията на енергия и използването на материали: "В крайна сметка те няма да са по-леки или по-малко енергоемки - може би малко по-добри в аеродинамиката, така че това може би ще бъде тяхното предимство. Лично аз виждам две тенденции - супер ефективна трансформация на SUV и може би голямо завръщане на секси, желани MPV."


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Рено Сценик, Корола Версо, Голф+, и куп още са ,,малки миниванове". А относно видимост, минивана има по-добра видимост, защото има големи стъкла и прозорци, а знаем как един ch-r, mazda cx3 и др са като подводници. Относно товаримост, в моята Корола версо побирам същото, като в Q5, даже июа опция седалките освен да падат и да се сгънат до предните. И така да возя още повече. А последната фаза в да ги юахна изцяло. Истината е че СУВ води единствено че стоиш по-високо от всички и е дигнат клоренса
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ами принципно всяка "баничарка" е вид мини ван..който му е голям тигуан (преди да стане СУВ) или шаран-а си взиа кади (макс) примерно...
  • #5
    1 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Вановете са грозни, нямат стил и излъчване и не са толкова универсални. Народа иска джипки и това се продава! Къде градски, къде истински на рама, ама джипка да е и да изглежда солидно и здраво. Просто SUV се доказа като най добрата конфигурация универсален автомобил. Големите гуми, здравото окачване, високата позиция на седене, по добрата видимост, това са все неща които допринасят за комфорта и сигурността. Джиповете просто са готини и това е. Другите коли изглеждат обикновени и не са удобни.
  • #4
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 3 ( преди 4 месеца )
    Що по тази логика и за s класа трудно ще намериш място. Въпросът е, че има компактни седани, компактни SUV и всякакъв вид компактни формфактори, които могат да имат по-малка дължина, но поне на мен ми се струва че няма как да има компактен миниван. Все са си дълги. Това имах предвид.
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    1-ви, съгласен съм с първата част, но ме изненада втората. Нима на един СУВ намираш по лесно място? Нима на един ФВ Тигуан ще намериш по лесно място от за един Шаран примерно (но може да си избереш и всеки друг марка / модел)
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    По-дълъг автомобил, по дълъг под, повече батерии, повече пробег. Тоест има някаква логика, че миниваните имат шансове при електрификацията. Трудно ще набуташ батерии за 1000 км пробег в по-къс автомобил.
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Миниван винаги е бил по функционално и прагматично решение от SUV. Единственият му недостатък е по-трудното намиране на място за паркиране. Другото е суета.