Повечето автомобили са разчетени да работят при температури в диапазона до 45 градуса. Но в най-горещите дни на лятото, на асфалтирания паркинг край плажа, такава температура е абсолютна реалност. А дори и при 30-35 градуса някои компоненти в колата могат да се държат неузнаваемо. Ето най-големите рискове за колата ви в жегата според експерти на ZR.
10-те най-големи заплахи за автомобила в жегата (ГАЛЕРИЯ):
Прегряване на горивото
Старите автомобили с бензинови двигатели често отказваха да шофират в жегата поради "парни блокировки" в горивната помпа. Съвременните автомобили са по-малко податливи на това явление, но не са напълно застраховани. Когато потеглите след известен престой в жегата, може да усетите потреперване и придърпване в първите секунди. Причината са именно такива парни "блокировки". Освен това, ако вентилационната система на резервоара за гориво е повредена, при развиване на капачката се чува силен съскащ звук, придружен от появата на облаче бензинови пари. Не дай си Боже, ако някой наблизо пуши!
Старите автомобили с бензинови двигатели често отказваха да шофират в жегата поради "парни блокировки" в горивната помпа. Съвременните автомобили са по-малко податливи на това явление, но не са напълно застраховани. Когато потеглите след известен престой в жегата, може да усетите потреперване и придърпване в първите секунди. Причината са именно такива парни "блокировки". Освен това, ако вентилационната система на резервоара за гориво е повредена, при развиване на капачката се чува силен съскащ звук, придружен от появата на облаче бензинови пари. Не дай си Боже, ако някой наблизо пуши!


4