IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шофьорски трик за коли с АГУ

Прост начин да удължим живота на газовата уредба и на двигателя

Автомобилите, оборудвани с автомобилна газова уредба (АГУ), предлагат значителни икономии на гориво, но изискват и специфично внимание, за да работят оптимално и да избегнат потенциални проблеми. Един често пренебрегван, но изключително важен трик за собствениците на коли с АГУ е периодичното каране на бензин.

Защо е важно да караме на бензин?
   
     

газова уредба
   
        
Много шофьори с АГУ, водени от желанието да пестят максимално, почти изцяло избягват да зареждат и използват бензин. Това обаче може да доведе до редица негативни последици:

Износване на бензиновите инжектори: Когато двигателят работи продължително само на газ, бензиновите инжектори остават неактивни. С течение на времето това може да доведе до тяхното запушване, корозия или дори повреда, тъй като те не се смазват и почистват от потока бензин. Скъпите ремонти или подмяна на инжектори могат бързо да неутрализират спестените средства от газта.

Проблеми с горивната помпа: Подобно на инжекторите, горивната помпа също се нуждае от работа, за да остане в добро състояние. Ако бензинът в резервоара е малко или помпата не работи, тя може да прегрее и да се повреди. Бензинът също така смазва и охлажда помпата.

Поддържане на горивната система: Цялата бензинова горивна система – от резервоара до двигателя – е проектирана да функционира с течно гориво. Редовното ѝ използване предотвратява натрупването на отлагания и гарантира, че всички компоненти остават функционални, ако се наложи да преминете изцяло на бензин (например при проблем с АГУ).

Запалване на студен двигател: При повечето АГУ системи автомобилът пали на бензин и след достигане на определена температура превключва на газ. Ако бензиновата система не е в изправност, това може да доведе до трудности при стартиране, особено в студено време.


Какъв е трикът?

За да избегнете тези проблеми, е препоръчително да карате на бензин за кратък период от време или за определени интервали, дори ако разполагате с АГУ.


Ето няколко практични съвета:

Зареждайте поне до половината резервоара с бензин: Това гарантира, че горивната помпа е потопена в гориво и е адекватно охладена, предотвратявайки прегряване и повреда.

Изминавайте поне 50-100 км на бензин всеки месец: Този пробег е достатъчен, за да се раздвижат инжекторите, да се смаже горивната помпа и да се прочисти цялата бензинова система от евентуални натрупвания. Можете да разделите този пробег на по-кратки разстояния или да го направите при едно по-дълго пътуване.

Включвайте на бензин преди изключване на двигателя: Някои експерти препоръчват да превключите на бензин няколко километра преди да спрете колата. Това помага за почистване на инжекторите и подготвя системата за следващото стартиране.

При дълъг престой: Ако колата ще седи дълго време, уверете се, че има достатъчно бензин в резервоара.

Ползи от този навик

Прилагането на този прост навик ще ви спести бъдещи главоболия и разходи за ремонт на бензиновата система. Гарантирайки, че всички компоненти на горивната система са в добро работно състояние, вие не само удължавате живота на автомобила си, но и си осигурявате по-надеждна и безпроблемна експлоатация, независимо от избраното гориво.
  
       

 

0 от 500
  • #1
    41 rate up comment 19 rate down comment
    Хахохи ( преди 5 месеца )
    Пълни глупости, от 2001 карам коли на газ. Даже първото ми.ауди 80 от 1991г. го продадохме на познат и още си върви, без да си знае км... сега карам мпс с фабрична газ от производителя. Така е проектиран и всичко е помислено да не се прецака поне в 150к км в гаранцията. Няма проблеми с инжектори, мазане и други такива. Не е като Шкода да ти я монтират в България. Иначе най-добре е да нямаш кола, тогава и проблеми няма да имаш и ще си "еко", модерен еврогейееец.