IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шофьорски трик за коли с АГУ

Прост начин да удължим живота на газовата уредба и на двигателя

Автомобилите, оборудвани с автомобилна газова уредба (АГУ), предлагат значителни икономии на гориво, но изискват и специфично внимание, за да работят оптимално и да избегнат потенциални проблеми. Един често пренебрегван, но изключително важен трик за собствениците на коли с АГУ е периодичното каране на бензин.

Защо е важно да караме на бензин?
   
     

газова уредба
   
        
Много шофьори с АГУ, водени от желанието да пестят максимално, почти изцяло избягват да зареждат и използват бензин. Това обаче може да доведе до редица негативни последици:

Износване на бензиновите инжектори: Когато двигателят работи продължително само на газ, бензиновите инжектори остават неактивни. С течение на времето това може да доведе до тяхното запушване, корозия или дори повреда, тъй като те не се смазват и почистват от потока бензин. Скъпите ремонти или подмяна на инжектори могат бързо да неутрализират спестените средства от газта.

Проблеми с горивната помпа: Подобно на инжекторите, горивната помпа също се нуждае от работа, за да остане в добро състояние. Ако бензинът в резервоара е малко или помпата не работи, тя може да прегрее и да се повреди. Бензинът също така смазва и охлажда помпата.

Поддържане на горивната система: Цялата бензинова горивна система – от резервоара до двигателя – е проектирана да функционира с течно гориво. Редовното ѝ използване предотвратява натрупването на отлагания и гарантира, че всички компоненти остават функционални, ако се наложи да преминете изцяло на бензин (например при проблем с АГУ).

Запалване на студен двигател: При повечето АГУ системи автомобилът пали на бензин и след достигане на определена температура превключва на газ. Ако бензиновата система не е в изправност, това може да доведе до трудности при стартиране, особено в студено време.


Какъв е трикът?

За да избегнете тези проблеми, е препоръчително да карате на бензин за кратък период от време или за определени интервали, дори ако разполагате с АГУ.


Ето няколко практични съвета:

Зареждайте поне до половината резервоара с бензин: Това гарантира, че горивната помпа е потопена в гориво и е адекватно охладена, предотвратявайки прегряване и повреда.

Изминавайте поне 50-100 км на бензин всеки месец: Този пробег е достатъчен, за да се раздвижат инжекторите, да се смаже горивната помпа и да се прочисти цялата бензинова система от евентуални натрупвания. Можете да разделите този пробег на по-кратки разстояния или да го направите при едно по-дълго пътуване.

Включвайте на бензин преди изключване на двигателя: Някои експерти препоръчват да превключите на бензин няколко километра преди да спрете колата. Това помага за почистване на инжекторите и подготвя системата за следващото стартиране.

При дълъг престой: Ако колата ще седи дълго време, уверете се, че има достатъчно бензин в резервоара.

Ползи от този навик

Прилагането на този прост навик ще ви спести бъдещи главоболия и разходи за ремонт на бензиновата система. Гарантирайки, че всички компоненти на горивната система са в добро работно състояние, вие не само удължавате живота на автомобила си, но и си осигурявате по-надеждна и безпроблемна експлоатация, независимо от избраното гориво.
  
       

 

0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Невян ( преди 4 месеца )
    Имал съм няколко коли и всички са на газ. Да струва по евтино да се кара на газ. Подържам си колата и не е имало проблеми заради това че карам на газ. Предполагам че съм минал към 300000км. Ако ви се смята цената на газта е около половината на бензина. И да трябва да се кара периодично на бензин , нито да си оставяш резервоара празен.
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пълни глупости. Статията е за ***.
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Нали знаете че по молове и подземни гаражи е забранено за коли с газ. Не че някой проверява, но ако стане нещо нито каското ще важи, и отделно ще те съдят ;). Помислете преди да решите да пестите 5 лв на 100 км. Аз лично карам бензин 4х4 265 кс в момента е на 2.5 години на 50х км и си карам и свиркам. Ако реша да настъпвам 0-100 - 6.5 секунди ограничен на 240км. Не искам да обиждам никой, карайте каквото ви е кеф. Все пак всеки си има избор.
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Газаджия ( преди 4 месеца )
    Почти 8 години карам кола на газ, навъртени 170 000 км, само обслужване на 10000 км задължително. Никакви проблеми с двигател или каквото и да било друго по колата.
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Крет ( преди 4 месеца )
    Само не ми е ясно как ще прегрее помпата, ако не работи?! Аман от *** некадърници... Има ИИ ...
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Хондаджия ( преди 4 месеца )
    В статията се казва, че била гръмнала бутилка за скара за пикник, а не на автомобила... Дайте да четем малко!:)
  • #5
    7 rate up comment 37 rate down comment
    таралеж ( преди 5 месеца )
    Заглавието трябва да е "как бедните да икономисат някоя друга стотинка".Имам три автомобила на бензин (дебело подчертавам - само и единствено на бензин), на които средния разход не пада под 10л/100 км, и никога, ама никога, не съм си помислял да им монтирам газова уредба. Аман вече от ганьовщини. *** го е страх най-много от две неща - да не настине, и да не се мине
  • #4
    0 rate up comment 6 rate down comment
    ГазаджияБакшиш ( преди 5 месеца )
    С бедна смеска гърмим детонации, дюзи по 45 лева, бензинова помпа 100 лева оригинални Корейски.
  • #3
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Те клапаните от богата смес също прегарят. Така, че сместа, трябва да е добре регулирана. Иначе съветите в статията този път са верни и полезни. Аз на моята правя следното. Не чакам цял месец, а веднъж в седмицата карам само на бензин. Изминавам около 30 км и смятам, че това се отразява добре на двигателя.
  • #2
    18 rate up comment 10 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 5 месеца )
    Нашенецът толкова обича тънкото, че много често кара с бедна горивна смес на газовата. За още по-голяма икономийка...Това води до прегряване на мотора и често клапаните прегарят.