IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Суперколата на Xiaomi подобри рекорд на „Нюрбургринг“

SU7 Ultra вече е най-бързият електромобил, след като изпревари Tesla Model S Plaid и Rimac Nevera

Серийният електрически автомобил Xiaomi SU7 Ultra постави нов рекорд на Нюрбургринг. Седанът във версията Track Package надмина Porsche Taycan Turbo GT и Rimac Nevera, като изостана малко под времето на Porsche 718 GT4 RS Manthey Kit.


Xiaomi  SU7 Ultra


Xiaomi SU7 Ultra записа време от 7:04.957 минути, което е най-доброто постижение и в категория „бизнес клас“. Колата е била управлявана от белгиеца Винсент Радермекер. Той беше по-бърз от Ларс Керн с Porsche Taycan Turbo GT Weissach Package (7:07.55), Андреас Симонсен с Tesla Model S Plaid (7:35.579) и дори Мартин Кодрич с Rimac Nevera (7:05.298), въпреки че това вече е класът на супер спортните автомобили.

Кадри от борда, споделени от Xiaomi, показват, че SU7 Ultra достига GPS-потвърдена скорост от 346 км/ч. Това прави SU7 Ultra най-бързия сериен седан досега, независимо дали е бензинов или електрически. Преди това титлата принадлежеше на Maserati Ghibli 334 Ultima, с максимална скорост от 334 км/ч. Италианският луксозен седан беше само с 1 км/ч по-бърз от Bentley Flying Spur W12 и с 3 км/ч по-бърз от Lucid Air Sapphire.


Xiaomi  SU7 Ultra


Радермекер шофираше изцяло сериен електрически автомобил, но с опционалния пакет Track. Той включва покрив от въглеродни влакна, 21-цолови лети джанти с гуми Pirelli P Zero Trofeo RS, спирачни накладки Endless MA45B за състезания по издръжливост и амортисьори Bilstein EVO R с 10-степенно регулиране на компресията и отскока.

SU7 Ultra се задвижва от тримоторен агрегат с мощност от 1548 к.с. и 1770 Нм въртящ момент. Времето за ускорение до 100 км/ч с еднометрово движение по инерция е 1,98 секунди (това изисква подходящи гуми), а максималната скорост (по паспорт) е повече от 350 км/ч.



За сравнение, Porsche Taycan Turbo GT Weissach Package има 1108 к.с. и 1340 Нм въртящ момент, ускорение до 100 км/ч за 2,2 секунди и максимална скорост от 305 км/ч. Пакетът Weissach означава, че трябва да се откажете от втория ред седалки, емблематичния аналогов часовник, капака на електрическия порт за зареждане и задните високоговорители на аудио системата. Освен това, леките автомобили имат по-малко шумопоглъщащи материали и специално стъкло.


0 от 500
  • #4
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тези скорости са непотребни за над 99% от шофьорите. Но има една друга скорост, която ще преобърне цялата автомобилна индустрия - скоростта на зареждане на този автомобил. 500 kW. При реалистичен разход магистрално шофиране 20kWh на 100 км, тези 100 км се зареждат за 2,4 минути . При градско шофиране под две минути зареждане за 100 км.
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    ВъпросЪт, не въпрасА е, че поршето вече няма никакви предимства пред китайските автомобили. Никакви! И, че още има име, е временно. Ако продължава така, до десет години няма да има порше. Време е: или да се стегнат, или да наемат инженерите на китайските фирми, или да напускат бизнеса. Това е, тъжно но факт
  • #2
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Боян ( преди 5 месеца )
    Като гледам европейците скоро ще им остава да гледат с отворена уста възможностите на китайските автомобили. За това какво могат от към софтуер и свързаност, там нещата вече са трагични европейците са безкрайно назад.
  • #1
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    въпроса е че поршето има и изключителна колекционерска стойност докато това си е супер бърза прахосмукачка в тази връзка да напомня че продавам електронен часовник със сменена батерия никакви обаждания същото е и с вторичния пазар на електро автомобилите