Китайският технологичен гигант Xiaomi официално показа първия си електрически кросоувър - YU7. Очакваше се изпълнителният директор на компанията Лей Джун да обяви цените и началната дата на доставките, но това бе отложено за юли. В същото време обаче бяха посочени ключовите технически характеристики на автомобила и детайли от оборудването му.
Моделът получи версии със задно и задвижване на всички колела, 800-волтова архитектура със силициево-карбидни полупроводници, двукамерно въздушно окачване, спирачки Brembo и персонализируем панорамен дисплей с дължина 1,1 м. Най-мощният YU7 развива 690 конски сили и ускорява до 100 километра в час за 3,23 сек.
Средноразмерният кросоувър с обтекаем дизайн поставя естетиката на първо място. Например, капакът и калниците са един панел с площ от 3,11 м². На външен вид моделът много напомня на Ferrari Purosangue. Има подобен силует с дълъг преден капак и извит покрив, разширени калници и заострена задна част. Изразеният "нос" е комбиниран със стреловидни фарове, а задните светлини са свързани чрез LED ленти. Дръжките са скрити във вратите. Отзад YU7 има два спойлера: кух на покрива и спретнат "патешки" на ръба на багажника. Коефициентът на съпротивление е 0,245.
Xiaomi YU7 споделя платформа със седана SU7, въпреки че се различава от него по редица параметри. Размерите на електрическия кросоувър са 4999х1996х1608 милиметра с триметрово междуосие, а теглото е от 2140 до 2460 килограма в зависимост от версията.
Дизайнът на интериора е описан като "технологичен лукс", украсен с кожа Nappa. Основното тук, разбира се, е панорамният дисплей под предното стъкло, който съчетава три ярки и контрастни Mini-LED екрана. Лентата с дължина 1,1 метра показва цялата ключова информация, както и изображения от камерите за странично виждане. За медийната система отговаря чипът Snapdragon 8 Gen 3, а за електронни асистенти - Nvidia Drive AGX Thor с изчислителна мощност 700 TOPS (тера операции за секунда).
Предните седалки с електрическо задвижване са изработени по технологията Zero Gravity и са оборудвани с 10-точков масаж. Имат функция за отопление и вентилация. Облегалките на задните седалки се накланят под ъгъл до 135 градуса, превръщайки се в просторен диван. За пътниците отзад е налиен 7-инчов сензорен панел. Има три цветови схеми, от които да се избира: сиво, тъмносиньо и все по-популярното оранжево. Обемът на багажника е 678-1758 л, като отпред има отделение с вместимост 141 л.
Всички версии на YU7 са стандартно оборудвани с набор електронни асистенти, сред които лидар, 7 камери с антирефлексно покритие, нанесено чрез метода на атомно нанасяне на слой, и 4D радар, който разграничава обекти на разстояние до 200 м. Високото ниво на пасивна безопасност (Xiaomi очаква пет звезди в тестовете на Euro NCAP и C-NCAP) се осигурява от подсилена алуминиево-стоманена рама с граница на провлачване до 2200 MPa - тази стойност е типична за стоманите, използвани в авиацията и космонавтиката.
Базовата версия на YU7 ще се предлага само със задно задвижване. Единственият електромотор развива 320 конски сили и 528 Нм максимален въртящ момент, осигурявайки ускорение до 100 км/ч за 5,88 секунди. Максималната скорост е 240 км/ч. Капацитетът на 800-волтовата батерия е 96,3 киловатчаса, а пробегът според китайския цикъл CLTC - 835 км.
Средната версия YU7 Pro, освен адаптивно въздушно окачване, може да се похвали с два електромотора и задвижване на четирите колела. Те развиват мощност от 496 конски сили и 690 Нм. Времето за ускорение до 100 км/ч е 4,93 сек. Максималната скорост е отново 240 км/ч. Батерията е същата като на базовия кросоувър, но обявеният пробег е по-нисък - 770 км.
И накрая, топ версията YU7 Max има батерия с капацитет 101,7 кВтч и развива 690 конски сили и 866 Нм. Ускорението до 100 км/ч отнема 3,23 сек, а максималната скорост е 253 км/ч. Заявеният пробег е 760 км. Тази версия ще има много висока скорост на зареждане - до 620 км за 15 минути.
Още снимки на модела - вижте в галерията: