IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Xiaomi показа електрически SUV в стила на Ferrari Purosangue

YU7 излиза в три версии с пробег до 835 км и ускорение до 100 км/ч за 3,2 сек

Китайският технологичен гигант Xiaomi официално показа първия си електрически кросоувър - YU7. Очакваше се изпълнителният директор на компанията Лей Джун да обяви цените и началната дата на доставките, но това бе отложено за юли. В същото време обаче бяха посочени ключовите технически характеристики на автомобила и детайли от оборудването му.


Xiaomi YU7


Моделът получи версии със задно и задвижване на всички колела, 800-волтова архитектура със силициево-карбидни полупроводници, двукамерно въздушно окачване, спирачки Brembo и персонализируем панорамен дисплей с дължина 1,1 м. Най-мощният YU7 развива 690 конски сили и ускорява до 100 километра в час за 3,23 сек.

Средноразмерният кросоувър с обтекаем дизайн поставя естетиката на първо място. Например, капакът и калниците са един панел с площ от 3,11 м². На външен вид моделът много напомня на Ferrari Purosangue. Има подобен силует с дълъг преден капак и извит покрив, разширени калници и заострена задна част. Изразеният "нос" е комбиниран със стреловидни фарове, а задните светлини са свързани чрез LED ленти. Дръжките са скрити във вратите. Отзад YU7 има два спойлера: кух на покрива и спретнат "патешки" на ръба на багажника. Коефициентът на съпротивление е 0,245.


Xiaomi YU7


Xiaomi YU7 споделя платформа със седана SU7, въпреки че се различава от него по редица параметри. Размерите на електрическия кросоувър са 4999х1996х1608 милиметра с триметрово междуосие, а теглото е  от 2140 до 2460 килограма в зависимост от версията.

Дизайнът на интериора е описан като "технологичен лукс", украсен с кожа Nappa. Основното тук, разбира се, е панорамният дисплей под предното стъкло, който съчетава три ярки и контрастни Mini-LED екрана. Лентата с дължина 1,1 метра показва цялата ключова информация, както и изображения от камерите за странично виждане. За медийната система отговаря чипът Snapdragon 8 Gen 3, а за електронни асистенти - Nvidia Drive AGX Thor с изчислителна мощност 700 TOPS (тера операции за секунда).


Xiaomi YU7
 

Предните седалки с електрическо задвижване са изработени по технологията Zero Gravity и са оборудвани с 10-точков масаж. Имат функция за отопление и вентилация. Облегалките на задните седалки се накланят под ъгъл до 135 градуса, превръщайки се в просторен диван. За пътниците отзад е налиен 7-инчов сензорен панел. Има три цветови схеми, от които да се избира: сиво, тъмносиньо и все по-популярното оранжево. Обемът на багажника е 678-1758 л, като отпред има отделение с вместимост 141 л.

Всички версии на YU7 са стандартно оборудвани с набор електронни асистенти, сред които лидар, 7 камери с антирефлексно покритие, нанесено чрез метода на атомно нанасяне на слой, и 4D радар, който разграничава обекти на разстояние до 200 м. Високото ниво на пасивна безопасност (Xiaomi очаква пет звезди в тестовете на Euro NCAP и C-NCAP) се осигурява от подсилена алуминиево-стоманена рама с граница на провлачване до 2200 MPa - тази стойност е типична за стоманите, използвани в авиацията и космонавтиката.


Xiaomi YU7


Базовата версия на YU7 ще се предлага само със задно задвижване. Единственият електромотор развива 320 конски сили и 528 Нм максимален въртящ момент, осигурявайки ускорение до 100 км/ч за 5,88 секунди. Максималната скорост е 240 км/ч. Капацитетът на 800-волтовата батерия е 96,3 киловатчаса, а пробегът според китайския цикъл CLTC - 835 км.

Средната версия YU7 Pro, освен адаптивно въздушно окачване, може да се похвали с два електромотора и задвижване на четирите колела. Те развиват мощност от 496 конски сили и 690 Нм. Времето за ускорение до 100 км/ч е 4,93 сек. Максималната скорост е отново 240 км/ч. Батерията е същата като на базовия кросоувър, но обявеният пробег е по-нисък - 770 км.


Xiaomi YU7


И накрая, топ версията YU7 Max има батерия с капацитет 101,7 кВтч и развива 690 конски сили и 866 Нм. Ускорението до 100 км/ч отнема 3,23 сек, а максималната скорост е 253 км/ч. Заявеният пробег е 760 км. Тази версия ще има много висока скорост на зареждане - до 620 км за 15 минути.


Още снимки на модела - вижте в галерията:

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Веселин Бенев ( преди 3 седмици )
    Бъркате понятията. Този модел е лек кросоувър или съкратено CUV, а не SUV.И дизайна не прилича на онова Ferrari, а си е уникален за марката.
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Неразбирач ( преди 3 седмици )
    И цената за Европа ще е подобна на "Ферари",не само дизайна.
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до долния ( преди 3 седмици )
    Китайците се оказаха много чо умни от Мъск.BYD направиха завода си в Унгария а не в Германия ще превземат континента сега
  • #3
    1 rate up comment 8 rate down comment
    шофер ( преди 4 седмици )
    Да казват цената и да закриваме европейското автомобилостроене.
  • #2
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Дизайнът е безупречен откъм пропорции и преливане на линиите. Лично на мен предните фарове донякъде не ми харесват, но не мога да отрека елегантността. Интериорът също е елегантен, въпреки че липсата на бутони е доста неприятна. Годините, прекарани от Тианюан Ли в PSA и BMW определено си казват думата - направил е много по-еврипейски дизайн от много европейски марки, които запитнаха да удовлетворяват "китайския вкус".
  • #1
    4 rate up comment 9 rate down comment
    VAYK ( преди 4 седмици )
    Много прилича на Ферарито! Телефоните им също копират ябълката:)))) Но пък може и това да е стратегията да вземеш нещо сходно на много по-добра цена....