IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо много китайски автомобили имат бензинови двигатели 1.5?

Компромисът с обема се налага се налага не само заради разхода на гориво

Почти всички "неелектрически" китайски автомобили (бензинови, пропан-бутан, пълни или plug-in хибриди) имат 1,5-литров бензинов двигател, с турбокомпресор или не, под капака. Други европейски и японски производители също приемат този обем на ДВГ, но само в някои случаи - например Toyota с Yaris Hybrid и Yaris Cross, както и Honda с HR-V и Jazz. По същия начин подхожда Volkswagen Group с многото модели, които използват 1.5 TSI, а също така Nissan с X-Trail и с някои версии на по-малкия Qashqai.


Jaecoo


Правилен компромис

Изборът на този специфичен работен обем от много производители в азиатската държава е свързан с факта, че той предлага добър компромис между производителност и потребление. Но има и друга причина - в Югоизточна Азия (много важен пазар за китайските производители) автомобилите, произведени в чужбина с двигатели, които не надвишават 1,5 литра, се облагат с мита от 5% вместо 20%.

Някога всички те са били... Mitsubishi

Често се казва, че двигателите 1.5 на китайските автомобили са с произход от Mitsubishi, но това беше вярно до преди около петнадесет години. Единствените автомобили, които в момента се предлагат на някои пазари в Европа с двигатели, произхождащи от Япония, са Forthing Friday и EMC Quattro и Sette.

Китай и Австрия вече са заедно

Повечето от 1,5-литровите агрегати, монтирани от превозни средства от Китай, сега идват от Acteco - компания, създадена от местния гигант Chery в сътрудничество с австрийската компания AVL. Те се намират например под капака на множество SUV, произведени от Chery, като Jaecoo 7 plug-in хибрид, DR 3.0, 5.0, 6.0 и 7.0, EMC Sei и почти всички модели на Sportequipe.

Други производители

Двигателят 1.5, използван от BYD Seal U plug-in хибрид, е "домашен", както и тези на моделите MG, разработени от SAIC (китайска група, която притежава британската марка), в сътрудничество с американците от General Motors. Моторите 1.5 на кросоувърите Lynk & Co 01 и 08 също са резултат от партньорство между китайската Geely и шведската Volvo (двата производителя са част от една и съща група).


0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 5 месеца )
    Който ми е сложил минус, да му го преместя в плюса. Това е факт.
  • #11
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Хейтър ( преди 5 месеца )
    Колко готино звучи "Дон Фенг"
  • #10
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 5 месеца )
    Немските инженери отдавна са сметнали, че идеалния обем на цилиндър е 0.5 литра.
  • #9
    8 rate up comment 9 rate down comment
    До китаеца ( преди 5 месеца )
    Мой, дай снимки да го видим на живо тоя донгфенг как е доживял до 48 хиляди км. Това са си като 4 милиона км за нормална кола , може да те наградят от компанията или от китайската посолство
  • #8
    15 rate up comment 17 rate down comment
    E ( преди 5 месеца )
    Просто ползват един и същ 1.5 *** откраднат отнякъде, държавна политика! Така излиза и евтино, както и всички други технологии. По-лесно е надграждаш , отколколкото да правиш нещо от 0. Ако не беше западната алчност, още щяха да правят китайски кецове-менгета на конверс. ДеВила дет ги карали аз карам нови, ама държа на сигурността на близките си и китайски варел за тънки пари не ми минава и през ум! Карайте си ги, радвайте им се докато можете андрешковци ганьовски :)))
  • #7
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не е сложно, ако знаете малко повече. 1.5 двигателя е масов, заради данъците и регулациите в различните държави. При 2.0 в някои държави цените скачат с 20%, отделно данъка също. На Geely двигателя е на Волво. На BYD- техен си. На Chery - на ВАГ. Винаги е подобрен оригинала. Дъщерните фирми използват двигателя от майката. При хибридите, ДВГ е много опростен, махнати са всички датчици и механизми, които ДУШАТ двигателя при ниски обороти заради екологията. Няма ниски обороти, и КПД е голямо.
  • #6
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    С толкова много нови фирми и марки и модели човек започва да се объркват. Имам чувството че китайците правят всичко на една и съща платформа и само сменят дизайна.
  • #5
    10 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Има ли? Една година, 48К километра.... Колата си свърши работата. Ти мислиш, че ще я карам до 20 години ли? Ами не, мой. Ще я карам 5 години до 200К километра, после ще я дам на децата. Имам три. Ако оцелее след тях, ще я дам на някой сиромах, който ще си блъска главата с китайска еднодневка. ;)
  • #4
    16 rate up comment 5 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 5 месеца )
    Има време "мой",не бързай с изводите.
  • #3
    26 rate up comment 13 rate down comment
    до 1 ( преди 5 месеца )
    Абсолютно не вярно! Москвичът е бил 1.5 без съмнение. другото е глупост. аз имам донгфенг на 50К километра. Не дава "яко фира", мой. Държи се така, както се държеше първия ден. Върви здраво, харчи малко, автоматикът се държи като първия ден. Китайските еднодневки са по-добри от европейските двудневки, мой.