Необоснованите стъпки на администрацията на Тръмп за намаляване на програмите за финансова подкрепа и по-нататъшно развитие на мрежата от нови зарядни станции скоро ще създадат проблеми на собствениците на електрически превозни средства в САЩ.

Експертите единодушно заявяват, че собствениците на електрически автомобили скоро няма да имат къде да ги включат, за да ги зареждат на пътя. Настоящият темп на растеж на автомобилния парк, задвижван от батерии, изисква приблизително 174 000 нови зарядни станции годишно.
Както пише Carscoops , това е минималният брой зарядни точки, който няма да позволи изоставане от продажбите на електрически превозни средства. Всъщност картината се влошава с всеки месец. Само през първото тримесечие на 2025-а динамиката на инсталирането на зарядни устройства в САЩ е спаднала с 21 процента.
Въпреки масивния отпор на Белия дом, продажбите на електрически превозни средства в Съединените щати растат, но с този подход инфраструктурата за зареждане вече започва да се задъхва и това скоро ще се отрази на продажбите на електрически превозни средства.
Разликата между търсенето и предлагането и ограниченият капацитет за зареждане на магистралната мрежа ще засегнат първо автомобилния пазар, а след това и производителите на автомобили.
На тази основа BloombergNEF понижи прогнозите си за годишно инсталиране на електрически зарядни станции от 360 000 на 285 000 бройки. Тенденцията не изглежда обещаваща.
Припомняме, че при встъпването си в длъжност президентът Доналд Тръмп спря федералното финансиране за зарядни станции за електрически превозни средства. Тези средства трябваше да бъдат разпределени между щатите чрез Националната програма за формула за инфраструктура на електрически превозни средства, инвестиционен пакет от 5 милиарда долара (приет по времето на Байдън) за период от пет години за инсталиране на зарядни станции във всеки щат в страната.
Министерството на енергетиката съобщи, че в момента в Съединените щати има 208 000 обществени зарядни станции и всяка година трябва да се инсталират поне 174 000 нови зарядни станции.
На тази основа Bloomberg смята, че с прекратяването на държавната подкрепа за зарядна инфраструктура, частните инвестиции в този сектор ще спаднат значително, което ще доведе до недостиг на търговски обекти и ще се отрази негативно на собствениците на електрически превозни средства.
„Нелепата инициатива на президента Байдън за електрически превозни средства обеща много, но не донесе нищо, оставяйки американските данъкоплатци да платят сметката за кронизма, който обогати базата на демократите. Президентът Тръмп беше избран, за да демонтира „Новия зелен курс“ и той е напълно ангажиран да го направи “, каза говорителят на Белия дом Харисън Фийлдс, когато го попитаха наскоро за забавянето на инфраструктурата за зареждане.
Позицията на новата администрация е донякъде странна и обезпокоителна: електрическите превозни средства се продават, но мрежата за поддръжка, от която се нуждаят, не е в крак с това. Ако политиката и инвестициите не са в крак с този растеж, инфраструктурата може да се превърне в най-слабото звено в прехода към електрически превозни средства.


1