IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Заради Тръмп собственици на електромобили скоро няма да могат да зареждат колите си

Продажбите на EV в САЩ растат, но новият подход на властите удря по инфраструктурата

Необоснованите стъпки на администрацията на Тръмп за намаляване на програмите за финансова подкрепа и по-нататъшно развитие на мрежата от нови зарядни станции скоро ще създадат проблеми на собствениците на електрически превозни средства в САЩ.


електромобили


Експертите единодушно заявяват, че собствениците на електрически автомобили скоро няма да имат къде да ги включат, за да ги зареждат на пътя. Настоящият темп на растеж на автомобилния парк, задвижван от батерии, изисква приблизително 174 000 нови зарядни станции годишно.

Както пише Carscoops , това е минималният брой зарядни точки, който няма да позволи изоставане от продажбите на електрически превозни средства. Всъщност картината се влошава с всеки месец. Само през първото тримесечие на 2025-а динамиката на инсталирането на зарядни устройства в САЩ е спаднала с 21 процента.

Въпреки масивния отпор на Белия дом, продажбите на електрически превозни средства в Съединените щати растат, но с този подход инфраструктурата за зареждане вече започва да се задъхва и това скоро ще се отрази на продажбите на електрически превозни средства.

Разликата между търсенето и предлагането и ограниченият капацитет за зареждане на магистралната мрежа ще засегнат първо автомобилния пазар, а след това и производителите на автомобили.

На тази основа BloombergNEF понижи прогнозите си за годишно инсталиране на електрически зарядни станции от 360 000 на 285 000 бройки. Тенденцията не изглежда обещаваща.

Припомняме, че при встъпването си в длъжност президентът Доналд Тръмп спря федералното финансиране за зарядни станции за електрически превозни средства. Тези средства трябваше да бъдат разпределени между щатите чрез Националната програма за формула за инфраструктура на електрически превозни средства, инвестиционен пакет от 5 милиарда долара (приет по времето на Байдън) за период от пет години за инсталиране на зарядни станции във всеки щат в страната.

Министерството на енергетиката съобщи, че в момента в Съединените щати има 208 000 обществени зарядни станции и всяка година трябва да се инсталират поне 174 000 нови зарядни станции.

На тази основа Bloomberg смята, че с прекратяването на държавната подкрепа за зарядна инфраструктура, частните инвестиции в този сектор ще спаднат значително, което ще доведе до недостиг на търговски обекти и ще се отрази негативно на собствениците на електрически превозни средства.

„Нелепата инициатива на президента Байдън за електрически превозни средства обеща много, но не донесе нищо, оставяйки американските данъкоплатци да платят сметката за кронизма, който обогати базата на демократите. Президентът Тръмп беше избран, за да демонтира „Новия зелен курс“ и той е напълно ангажиран да го направи “, каза говорителят на Белия дом Харисън Фийлдс, когато го попитаха наскоро за забавянето на инфраструктурата за зареждане.

Позицията на новата администрация е донякъде странна и обезпокоителна: електрическите превозни средства се продават, но мрежата за поддръжка, от която се нуждаят, не е в крак с това. Ако политиката и инвестициите не са в крак с този растеж, инфраструктурата може да се превърне в най-слабото звено в прехода към електрически превозни средства.


0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До ХвалиПръц ( преди 6 месеца )
    И ако Тръмп до януари месец си промени мнението, това ще му е за първи път, нали? Тръмп винаги изпълнява точно това което е казал и никога не си променя мнението! С това е известен!
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 6 месеца )
    Тротинетка, не се напъвай, фактологията не ти от силните страни. Тръмп спира субсидиите, но ефективно от 1 януари 2026. Дотогава ще има ръст, защото всеки ще гледа да хване последния влак. След това идва сривът.
  • #11
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Логика та дрънка ( преди 6 месеца )
    Значи казваш че напоследък продажбите на електромобили са се вдигнали въпреки че са спрели субсидиите, защото догодина може пак да има субсидии и да си купят новия електромобил по евтино, въпреки че ще продадат този с огромна загуба? Ти чуваш ли се въобще какви глупости приказваш? Като върнат субсидиите да не очакваш спад на продажбите? Много ясно че Тръмп с махането на субсидиите действа срещу електромобилите.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Логическото мислене ти бяга точно на тебе - Тръмп не действа срещу електромобилите, а само спира стимулите за тях. Продажбите може да растат, но това е защото лапнишараните си мислят че все някога пак ще има субсидии - така ги е научила системата. Само че реалността е друга. Ще го разберат, но по трудния начин - точно както го направиха Hertz.
  • #9
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 8 ( преди 6 месеца )
    Не се притеснявай! Новото поколение зарядни станции, които започнаха да монтират вече са с 500 киловата мощност, които позволяват зареждане на 300 км пробег за 5 минути, така че опашки в бъдеще не се очертават. Това засега се дължи на недостатъците на електромобилите от миналото, които продължават да се произвеждат от останалите автомобилни марки които считат 150 kW за бързо зареждане за флагманските си автомобили, а останалите се зареждат още по-бавно
  • #8
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тесла да монтират по един дизелов мотор във всяка нова кола който да зарежда батерията и проблема е решен. Аз проблем не виждам. Да карат електрокаристите да навиват и развиват кабели, да се дебнат един друг кой да включи и изключи щепсела не е хуманно
  • #7
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Като гледам пишещите тук са ампутирани от логическо мислене. Какво казва статията - въпреки пропагандата на Тръмп и въпреки действията му срещу продажбата на електромобили, продажбите растат и изниква проблем със зарядната инфраструктура. Хайде познайте от първия път, кой ще се появи на бял кон и ще каже - аз ще ви реша този проблем, А вие просто идвайте да зареждате скъпо на моите суперчарджари, да печеля милиарди.
  • #6
    2 rate up comment 5 rate down comment
    до 1 ( преди 6 месеца )
    Всъщност за изграждане на инфраструктура има стимули и в България,
  • #5
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    Така е електричари.Без субсидии няма бъдеще за електрокарите.
  • #4
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Елън Мъск си вкара брутален автогол с църквата на Бог Тръмп. Обективно Мъск имаше добре работещ бизнес с много ясна клиентска база която не съвпада с вижданията на Тръмп. Подкрепяйки Тръмп и такива като АфД на изборите, Елън Мъск реално сам си вкара автогол против собствения си бизнес. А той си позволи да го направи защото сам се възприе за богоизбран и всемогъщ и си мислеше, че може да си прави каквото си иска без последствия. Хитлер грюса на подиума бе демонтрация на това.