IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колко печелят производителите от всяка продадена кола

Ferrari отново е лидер по този показател, разликата с останалите е огромна

Световният автомобилен пазар през 2024 г. демонстрира впечатляващ мащаб - повече от 74,6 милиона нови коли, продадени в повече от 100 марки по целия свят. Но въпреки обемите на продажбите, истинският показател за успех не е количеството, а печалбата от всеки продаден автомобил. И тук Ferrari държи водачеството, при това безапелационно.


Ferrari


Италианската марка е продала само 13 752 автомобила, но е спечелила 1,88 милиарда евро. Средно това прави 136 700 евро печалба от всяка кола - абсолютен рекорд. За сравнение, Porsche трябва да продаде 7,5 автомобила, за да получи същата печалба, Mercedes-Benz се нуждае от 24 автомобила, а Toyota - от цели 50.

И докато Toyota остава най-популярната марка в света (9,09 милиона продажби през 2024 г.), нейната нетна печалба от единица е 2710 евро. При Volkswagen тази цифра е още по-ниска - 2110 евро, въпреки обемите от почти 5 милиона автомобила.

Колко печели производител от продаден автомобил:

Ferrari - 136 700 евро

Porsche - 18 140 евро

Mercedes-Benz - 5690 евро

BMW - 4690 евро

Tesla - 3800 евро

Subaru - 3030 евро

Toyota - 2710 евро

Volvo - 2550 евро

Hyundai / Kia - 2430 евро

Honda - 2320 евро

На последните места в тази класация са стартиращите компании за електрически автомобили. Например, Lucid губи повече от 283 000 евро за всеки нов автомобил, Rivian губи 87 360 евро, а Nio - 14 310 евро. Дори с подкрепата на големи играчи, какъвто е случаят с Leapmotor и Stellantis, някои марки все още генерират загуби.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Mercedes Benz -SLR, ( преди 1 седмица )
    Тези свободни съчинения където ти пишете, четете ли ги първо ?Чиста печалба на автомобил Mercedes Benz?....това предполагам за Е-Class от 2000г
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Jay ( преди 1 седмица )
    Тук май има доста лоботомизирани драскачи!? Това, че хвалите производители продаващи с голяма добавена стойност означава единствено, че самите вие сте абсолютно дъно! Също така показва колко надценен бранд е Ферари, за сравнение с Порше примерно! А Тесла никога не са имали големи маржове на печалба, получаваш това, за което плащаш, без добавки, лиготии и балони!
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Real Life ( преди 2 седмици )
    Красавци първо *** и пульо не може да си закупи чисто ново ферари!!!Продава се на хора с чиста репутация и авторитет ,а не на разни *** и крими ални субекти!!!Второ те произвеждат по 100бройки годишно например от даден модел има и лимитирани версии...така ,че не виждам кое е странното.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 7,1 ( преди 2 седмици )
    Умственото дъно тук си ти, смръдливке. Доказваш го с всяка написана от теб дума. Карай си там котерите и се самозалъгвай колкото си искаш. Обаче не се сърди, когато хората ти се смеят :)
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до 4 ( преди 2 седмици )
    Няма как да ме разбереш, при положение, че си от въпросните с ниско умствено ниво.
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Enzo ( преди 2 седмици )
    Аз не знам точно на какво се радвате в тази статия и защо хвалите тези производители, които печелят най-много от единица продукт. Голямата печалба от единица е страхотна новина за акционерите, но за потребителя е всъщност лоша новина. Това означава, че плащаш повече за по-малко.
  • #5
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    "Много е просто - продават им пълна подигравка на висока цена" това важи на 10 00000% за Тесла!
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 2 седмици )
    Хайде да се уточниш последно, а? Субару нали щяха да изчезват защото нищо не продават, сега пък били масова марка на равно с Тойота? Ама боли когато Субару печелят от кола повече от тесла с прехвалените си гигафбрики, намси какви оптимизирани потоци на доставка и т.н. нали психотроле?!?!
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 седмици )
    Според мен е по-правилно да се дава като процент - по принцип така се смята
  • #2
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Още една опорка на Теслю адреналинката електричка се събори.Големият марж на печалба на Тесла се оказа 10%.