Подобно на много автомобилни производители, Porsche заложи ударно на електромобилите. Първоначалният план беше 80% от продажбите на марката да бъдат изцяло електрически до 2030, но на годишното събрание на акционерите тази седмица главният изпълнителен директор Оливър Блуме каза, че това няма да се случи. И сега Porsche ще постави основен акцент върху хибридите, като едновременно с това ще продължи да разширява гамата си от електромобили.
"Нашата цел беше да доставим повече от 80% изцяло електрически спортни автомобили до 2030. Една от най-амбициозните цели в цялата индустрия като продуктовата ни стратегия беше подчинена именно на нея. С оглед на развитието на пазара обаче това не е реалистично и ние ще трябва да се адаптираме гъвкаво към реалността", обясни Блуме.
Казано по друг начин, клиенти определено не приемат електрическите модели, така както в Porsche се надяваха. Продажбите на Taycan спаднаха в световен мащаб миналата година, което според производителя поне отчасти се дължи на тежкото освежаване на модела, но също така и защото "увеличаването на електрическата мобилност като цяло протича по-бавно от планираното".
Това е и една от причините, поради която Porsche продължава да продава Macan с ДВГ заедно с електрическата версия на модела, макар и само на някои пазари. Блуме допълни, че компанията подготвя пускането на цяла нова моделна серия в SUV-сегмента, която ще се появи в края на десетилетието. И тя няма да е електрическа, а ще разчита на бензиново и хибридно задвижване.
Шефът на марката потвърди, че версиите на Panamera и Cayenne с ДВГ ще продължат да съжителстват с електрическите варианти на двата модела поне до края на десетилетието. Така компания ще предприеме един по-балансиран подход в прехода към пълна електрификация, като ще предлага едновременно двигатели с вътрешно горене, хибриди и електрически спортни автомобили.
В момента Porsche е в трудна ситуация. В Китай продажбите спаднаха рязко, тъй като клиентите там се отдалечават от западните автомобили. В Европа, особено в Германия, също се продават по-малко коли от марката, като това се дължи на регулаторната несигурност, която води до по-бавен от очакваното растеж на електромобилите.
И ако през миналата година Porsche продаде над 300 000 автомобила миналата година, сега компанията се преструктурира и си поставя по-ниска цел - 250 000 продажби. А това означава съкращаване на работната сила, както беше обявено по-рано, и опит да се наблегне на "стойността над обема". Което означава - по-големи печалби при по-малко продадени автомобили, повечето от които явно ще бъдат хибриди.