IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Porsche си призна грешката и променя курса

Марката заложи всичко на електромобили, но клиентите все още не ги искат

Подобно на много автомобилни производители, Porsche заложи ударно на електромобилите. Първоначалният план беше 80% от продажбите на марката да бъдат изцяло електрически до 2030, но на годишното събрание на акционерите тази седмица главният изпълнителен директор Оливър Блуме каза, че това няма да се случи. И сега Porsche ще постави основен акцент върху хибридите, като едновременно с това ще продължи да разширява гамата си от електромобили.


Porsche


"Нашата цел беше да доставим повече от 80% изцяло електрически спортни автомобили до 2030. Една от най-амбициозните цели в цялата индустрия като продуктовата ни стратегия беше подчинена именно на нея. С оглед на развитието на пазара обаче това не е реалистично и ние ще трябва да се адаптираме гъвкаво към реалността", обясни Блуме.

Казано по друг начин, клиенти определено не приемат електрическите модели, така както в Porsche се надяваха. Продажбите на Taycan спаднаха в световен мащаб миналата година, което според производителя поне отчасти се дължи на тежкото освежаване на модела, но също така и защото "увеличаването на електрическата мобилност като цяло протича по-бавно от планираното".


Porsche Macan EV тест-драйв


Това е и една от причините, поради която Porsche продължава да продава Macan с ДВГ заедно с електрическата версия на модела, макар и само на някои пазари. Блуме допълни, че компанията подготвя пускането на цяла нова моделна серия в SUV-сегмента, която ще се появи в края на десетилетието. И тя няма да е електрическа, а ще разчита на бензиново и хибридно задвижване.

Шефът на марката потвърди, че версиите на Panamera и Cayenne с ДВГ ще продължат да съжителстват с електрическите варианти на двата модела поне до края на десетилетието. Така компания ще предприеме един по-балансиран подход в прехода към пълна електрификация, като ще предлага едновременно двигатели с вътрешно горене, хибриди и електрически спортни автомобили.


Porsche-3


В момента Porsche е в трудна ситуация. В Китай продажбите спаднаха рязко, тъй като клиентите там се отдалечават от западните автомобили. В Европа, особено в Германия, също се продават по-малко коли от марката, като това се дължи на регулаторната несигурност, която води до по-бавен от очакваното растеж на електромобилите.

И ако през миналата година Porsche продаде над 300 000 автомобила миналата година, сега компанията се преструктурира и си поставя по-ниска цел - 250 000 продажби. А това означава съкращаване на работната сила, както беше обявено по-рано, и опит да се наблегне на "стойността над обема". Което означава - по-големи печалби при по-малко продадени автомобили, повечето от които явно ще бъдат хибриди.


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    да си върнат хляба обратно (ДВГ Макана) и да кротуват... с рипане по електрокарите нищо добро не иде.
  • #11
    0 rate up comment 4 rate down comment
    смех ( преди 1 месец )
    Те тия целите са една грешка. Най недодяланата кола 911 с късото междуосие
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Все пак по-добре късно, отколкото прекалено късно.
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Клиентите не приемат китайски Поршета на цената на германски такива. Шокиран съм как може да се случи подобно нещо. И като характеристики китайските Поршета не изпъкват с нищо, в сравнение с останалите си жълти събратя, а само със сериозна цена. Цяло чудо е че успяха да продадат толкова много китайци на клиентите си. Много ми е интересно как ще наваксат с хибридите, при положение че ФВ нямат свестен такъв. Ще им трябва поне 1.5 години да изкарат нещо що-годе конглокентно. А дотогава какво???
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Поредния автомобилен производител, който не послуша Акио Тойода и сега си ближе раните.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    След бързите риби,които изяли акулата,следват русалките.
  • #6
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В бизнеса бързите риби изяждат бавните. Скоро китайските риби ще изядат останалите!
  • #5
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Гост=идиот ( преди 1 месец )
    Коя Тесла? Тя нали фалира още през 2017 както предрекох? Такава компания не съществува. От 2019 година насам както предвекох продажбите на електромобили се сриват и никой вече не ги търси. Модата отдавна отмина и бъдещето принадлежи на водорода. Ще слушате Акио Тойода!
  • #4
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Тесльо=идиот ( преди 1 месец )
    До 2030 година Тесла ще произвежда по 20 милиона електромобила.Статистически е доказано.
  • #3
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Гост=идиот ( преди 1 месец )
    Вече и в Китай никой не иска електрически автомобили. Ще слушате Акио Тойода! След 2030, продажбите на електромобили в световен мащаб ще клонят към 0