Porsche някога обяви амбиции електромобилите да съставляват над 80 процента от годишните му продажби до края на десетилетието - цел, потвърдена за последно през март 2024. Тя обаче сега изглежда все по-нереалистична, след като производителят от Цуфенхаузен потвърди дългосрочния си ангажимент към двигателите с вътрешно горена и пусна бензинов Macan, а Panamera и Cayenne ще запазят ДВГ до 2030.
Според информация на Automobilwoche германският производител е спрял няколко ключови проекта за електромобили. Съобщава се, че електрическият 718 и новият триредов SUV са забавени не само поради по-слабото от очакваното търсене на електромобили, но и заради фалита на доставчика на батерии Northvolt. Твърди се, че това ще засегне пускането на електрическото дуо Boxster/Cayman и флагманския SUV, планиран да се позиционира над Cayenne.
В интерес на истината, от Porsche никога не са посочвали точна дата за пристигането на следващото поколение на 718. Една от последните официални изявления на представител на марката беше, че електрическите спортни автомобили трябва да бъдат готови в средата на десетилетието. Тогава също се отбеляза, че електрическият Boxster/Cayman ще излезе след Cayenne EV.
Междувременно вече измина почти година, откакто Porsche спря бензиновите Boxster и Cayman на европейските пазари поради новите разпоредби за киберсигурност. Версии с ограничен тираж като Cayman GT4 RS и Boxster RS Spyder са освободени от това ограничение. Производството на сегашното поколение на 718 трябва да приключи по-късно тази година, както потвърди производственият шеф на Porsche - Албрехт Раймолд. И ако срокът се запази, Porsche ще бъде без Boxster или Cayman в гамата си за около две години.
Що се отнася до големия SUV, Porsche за първи път анонсира проекта преди три години по време на пресконференция. С кодово име "K1", новият модел ще бъде изграден на на платформата Scalable Systems Platform (SSP) Sport, която е собствена разработка. Сега Automobilwoche сега съобщава, че K1 няма да се появи до края на десетилетието. И най-вероятно причината е, че големият SUV първоначално беше замислен като чист електромобил, но е твърде вероятно той да получи и хибридна версия.
в същото време Porsche се отказа от плановете си за увеличаване на производството на батерии в изцяло притежаваното дъщерно дружество Cellforce, позовавайки се на "по-бавното нарастване на електромобилността". И това въпреки, че компанията придоби V4Drive GmbH от Varta по-рано тази година. Техните цилиндрични клетки вече се използват в новия 911 GTS и се очаква да последват допълнителни модели. Има спекулации, че следващият GT2 RS също ще разполага с известно ниво на електрификация.