IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новата революционна батерия на CATL не използва литий

Naxtra съхранява до 90% от полезната си мощност дори при минус 40°C.

Добре известен факт е, че китайският гигант в областта на производството на батерии е Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL). Именно тази компания представи първата в света натриево-йонна батерия, предназначена за масово производство, наречена Naxtra. Този пробив в енергийните технологии бележи нов етап за световния пазар на батерии, тъй като компанията успя не само да предложи алтернатива на литиевите решения, но и да я адаптира към трудните климатични условия и нуждите на търговския транспорт.


CATL


Основната характеристика на батерията Naxtra е способността ѝ да съхранява до 90% от полезната си мощност дори при температури до -40°C. Това го прави изключително ефективен и надежден за употреба продукт в много студени климатични условия, където повечето съществуващи батерии губят значителна част от производителността си.

Освен това, автономността на новата батерия достига до 500 километра, което е много добър резултат за натриево-йонната технология. Животът на батерията достига до 10 000 цикъла на зареждане, което осигурява дълъг експлоатационен живот и намалява необходимостта от подмяна на оборудване през целия жизнен цикъл на превозното средство или захранващата система.

За разлика от лития, натрият е много по-разпространен елемент, по-леснодостъпен и по-малко зависим от геополитически рискове, което е особено важно в настоящата нестабилна ситуация на световния пазар на суровини. Това също така позволява значително по-ниски разходи за производство на батерии и дава възможност за по-широко приложение на подобни технологии в транспортния и промишления сектор. Въпреки традиционно по-ниската енергийна плътност на натрия, инженерите на CATL успяват да постигнат цифра от 175 Wh/kg, което е сравнимо с литиево-железно-фосфатните (LFP) батерии, които в момента започват да доминират в индустрията.

Компанията вече обяви интегрирана версия на батерията, наречена CATL Naxtra 24V Heavy-Duty Truck Start-Stop, която е специално проектирана за тежкотоварни камиони. Тази опция осигурява стабилно стартиране на двигателя дори при температури от -40°C, поддържа работата след продължителен престой до една година и гарантира дълбоко разреждане до пълен капацитет без загуба на производителност.


CATL


Всичко това осигурява 61% намаление на общите разходи за жизнения цикъл в сравнение с традиционните оловно-киселинни батерии. По този начин Naxtra демонстрира не само инженерни иновации, но и реални финансови ползи за операторите на автопаркове и логистичните компании.

Според официалната информация на компанията, масовото производство на батерии Naxtra ще започне през декември 2025 година, но търговската версия за тежкотоварни превозни средства ще бъде налична още през юни тази година. Това ще позволи на CATL бързо да мащабира новата технология и да я предложи на широк кръг потребители в близко бъдеще.


0 от 500
  • #26
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 24 ( преди 6 месеца )
    И аз постоянно слушам, как дори когато електромобилите станат два пъти по-евтини от автомобил с ДВГ, изминават 1500 км с едно зареждане за 10 минути и навсякъде има зарядни станции където да ги заредиш, Ти ще караш автомобил с ДВГ заради звука. Да те питам за какъв звук говориш ? Ferrari ли караш за да ти липсва или си скромен и само Порше 911?
  • #25
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 24 ( преди 6 месеца )
    Откъде да си купя петгодишен електромобил с 1300 киловата зареждане но прилична цена? Само кажи и обещавам да те повозя!
  • #24
    7 rate up comment 1 rate down comment
    ХаХа ( преди 6 месеца )
    Електрическата латерна продължава пропагандата анонимно.Това проценти,това милиони цикли на зареждане.Попитайте го,защо още няма електричка и започва да се оправдава и измъква.
  • #23
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ти погледна ли кои са най-продаваните автомобили в Китай? Първият по продажби има размерите на RAV4 и tiguan
  • #22
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    В интерес на истината СУВчето е доста симпатично и неКитайски изглеждащо. Нооо 41кВч брутна батерия 100 коня и космическо зареждане 30(!)-80% за 35 мин.
  • #21
    0 rate up comment 6 rate down comment
    до 16 ( преди 6 месеца )
    Средната цена на китайските електрички е ниска заради микро EV-тата. Аз това не съм сигурен че може да се нарече голф количка, камо ли пък кола. Даже им отворих сайта на Wuling - тези с най-евтината електричка и какво да видя? 7местен ДВГ СУВ 8800 долара. 7 местен ДВГ ван Wuling Hongguang PLUS - 9000 долара. Най-евтина пълно размерна електричка е 4 метрово СУВче с пробег 400 китайски км Baojun YEP Plus 10900 долара.
  • #20
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Очевидно са изпреварили Тесла. Ето ти най-актуалната класация за продажбите и цените. *1. BYD Song (BEV): 20000 - 35 000*2. Tesla Model Y: 35000 - 50 000+*3. BYD Seagull: 8 000 - 12 000*4. BYD Qin Plus EV: 18 000 - 25000*5. Tesla Model 3: 32000 - 45 000+*6. BYD Dolphin: 15000 - 20 000*7. GAC Aion S: 18 000 - 28000*8. Wuling Hongguang Mini EV: 4000 - 7 000 Пазарски колички?
  • #19
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 17 ( преди 6 месеца )
    Да ти напомня, че забраните за продажба над 50% ДВГ започват през 2030, които така и няма да се наложат, защото още през 2024 година продажбата на автомобили с ДВГ, включително хибриди които не се зареждат от контакта, вече беше под 50%. Чистите електромобили вече имат 35% пазарен дял, останалото са плъгин хибриди. Освен това най-продавания електромобил ако не се лъжа беше Тесла. Типичната пазарска количка както казваш!
  • #18
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    То е достатъчно китайското правителство да дава social credit точки за купуване на електричка или да отнема точки за ДВГ и гледай как ще се купуват електричките и без субсидии.
  • #17
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    16-да, съвсем доброволно си ги купуват китайците. Изобщо не ги "мотивират" с ораничения, а Е-колите изобщо, ама изобщо не са с държавна субсидия. А и при китайските е-коли е същото като с китайките стоки - има евтини и некачествени и скъпи и качествени. Та интресно ми е, след като си толкова запознат - дай една статиска, какво се купува там? Да не се окаже че по-евтините (от ДВГ) са лагерни пазарски колички