Първите екрани започнаха да се появяват в автомобилите в края на миналия век. По това време те бяха прерогатив на изключително скъпите модели. Сега обаче огромен сензорен дисплей може да се намери дори в най-бюджетните модели. Дигиталните решения замениха всички обичайни копчета и бутони, като сега контрола върху климатика, превключването на радиостанциите и дори смяната на скорости се извършват с помощта на скролване.
Купувачите, особено тези в Китай, наистина искат повече екрани, повече функции, повече визуално съдържание. Но напоследък се задават все повече въпроси дали в колата няма твърде много екрани, колко са безопасни и дали е удобно да се шофира с всичко това. Затова и производителите систематично започват да мислят как да се отърват от дисплеите.
Иновации, които ще заменят екраните в колата (ГАЛЕРИЯ):
Друг германския премиум производител - BMW, отдавна експериментира със очила Varjo, които проектират виртуални елементи пред очите на водача. Така, това което започна като малък експеримент на инженерите на баварската марка, се превърна в невероятна технология. В случая не става въпрос за пренасяне на виртуален свят в автомобили, а за нещо повече от това - автомобилите се превръщат в контролер, който свързва виртуалния и физическия свят.
Големия проблем, в случая, е безопасността. И ако пътниците могат да се сблъскат максимално с гадене, шофьорът губи част от зрителното поле, което може да причини сериозен инцидент.


0