IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW: Големите дисплеи разсейват шофьора и затова ще минем без тях

Баварците са убедени, че новата им система iDrive е по-добрият и по-безопасен вариант

През последните няколко години станахме свидетели на нарастващ брой производители на автомобили, които добавят огромни дисплеи в моделите си, комбинирайки клъстера с измервателни уреди и екрана на информационно-развлекателната система под едно общо парче стъкло. BMW направи същото с впечатляващия извит екран, но сега марката готви промени за бъдещите си модели, които ще получат системата Panoramic iDrive, представена по-рано този месец.


BMW iDrive


Решението на BMW все още използва голям информационно-развлекателен дисплей, разположен в центъра на таблото, но вместо да е правоъгълен като повечето други на пазара, той е във формата на ромб. Зад този дисплей е позициониран панорамен екран, който се простира между колоните в основата на предното стъкло. Той е много конфигурируем и включва клъстера с измервателни уреди.

Според главния директор по развитието на BMW - Франк Вебер, компанията не вярва, че добавянето на все по-големи екрани е решението. Той смята, че наличието на „онези по-големи телевизионни екрани“ в колата може „да отвлече вниманието на шофьора от пътя“. Както и че увеличението на техните размери не е правилно.

„BMW ви свързва с волана и воланът е свързан с превозното средство, а превозното средство е свързано с пътя и това е нещото, което очаквате от BMW“, коментира Вебер по време на дискусия, посветена именно на новата технология в колите на марката.


BMW iDrive


Начинът, по който шофьорите взаимодействат с новата система на BMW, също ще бъде различен. BMW вече потвърди, че ще се откаже от традиционния iDrive контролер в централната конзола. Не е разкрита преработената конзола, но старши вицепрезидентът на BMW Group - Стефан Дурах, потвърди, че ще има физически бутон за сила на звука. Основният екран на информационно-развлекателната система е чувствителен на допир и много контроли са преместени на волана.

Тънкият панорамен дисплей ще бъде много конфигурируем, включващ шест големи точки за свързване на електронни устройства, които ще имат 22 опции. Ако водачът иска по-минималистичен вид, той може дори да изключи два сегмента от екрана, които се намират от страната на пътника .

Независимо дали новата система се харесва или не, всички бъдещи модели на BMW ще я получат. Първият автомобил, който ще дебютира с Panoramic iDrive, ще бъде второто поколение на iX3. Вебер обаче уточни, че размерът на екраните може да варира между различните превозните средства.


0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 6 дни )
    Лед фар(къси,дълги,дневни и мигачи) за моята кола е около 600 лева.Има фирми за ремонт на лед фарове,отварят и подменят изгорялата лед крушка.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Аз мисля, че ще им се получи. Логично е да предложат по-иновативно управление при електромобилите си. Такава в тенденцията при всички производители. Потребителят го очаква!
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    #7, на никого не му пука за инцидентите.Това беше най-лесният начин да намалят разходите и да увеличат продажната цена на колата с много, щото е егати и гъзарията. В последните годити толкова простотии се натвориха, а хората ги лапат с усмивка. Не знам на една модерна кола с интегрирани лед фарове колко пари струва това нещо да се подмени ако изгори, предполагам че е над 1000 лв, а хората доплащат, че да имат такова. Лед мигачи, лед стопове... Безброй измислени датчици в предното стъкло...
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Косача ( преди 6 дни )
    Аз се питам, защо беше нужно да се стига до тези ,,таблети". Аз, като говоря по телефона, ме суровакат, а тези които клюцат по монитора и се разсейват, не ги санкционират! Това, да знаете, е причина за голям брой инциденти.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    А няма ли да го направят и него с докосване? Не стигат екраните в новите модели, не стига че разкараха и джоистика в средната конзола, ами сега и това? Явно целия дизнайнерски екип трябва да бъде разкаран, не само които отговарят за външния вид.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Големите екрани разсейват, затова ето ви колата с най-голяма екранна площ! За толкова глупави ни взеха вече...
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 6 дни )
    ДО No1: предполагам че си объркал нещо...Bentley принадлежи на Фолксваген...може би си искал да кажеш Rolls Royce, който принадлежи на BMW...
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 6 дни )
    Няма ли 55" OLED и клавитура монтирана на волана, НЕ Е КОЛА., :) :) :)
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 6 дни )
    Panoramic iDrive е още по-голяма идиотщина...за да погледна от единия край до другия, това е метър и половина...и това изобщо няма да ме разсейва, така ли....на тия им трябва един здрав шамар...какъвто вчера DeepSeek удари на Великолепната Седморка....wakeup call...
  • #1
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Имат стратегия - кръгче за мини, ромбче за бмв. Бентлитата пък като по-премиум сигурно ще им сложат нещо наподобяващо лемниската на бернули.