IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бутоните в салона на автомобила се връщат по принуда

Автопроизводителите рискуват да понижат оценките за безопасност, ако не го направят

Разпространението на огромни екрани в автомобила беше направено за сметка на старите бутоните и превключватели. Физическите контроли обаче може да се завърнат, ако производителите на автомобили искат да получат максимални оценки за безопасност от Euro NCAP за своите автомобили.


интериор


Европейската програма за оценка на безопасността на нови автомобили възнамерява да понижи оценките на тези, които нямат бутони, лостчета или дискове за следните функции - мигачи, аварийни светлини, клаксон, чистачки на предното стъкло и спешно повикване. Последната е известна като функцията eCall и е задължителна в Европейския съюз от няколко години. Тя автоматично набира местния номер за спешни повиквания в случай на сериозна автомобилна катастрофа.

След време списъкът може да бъде увеличен чрез добавяне на отделни контроли за настройките на климатичната система. Някои производители няма да имат проблеми, тъй като и сега залагат на физически превключватели. Hyundai, например, въвежда по-традиционни контроли в колите си, а други марки - като Toyota, не са се отказали от простото оформление на клавиши и бутони за управление, поставени на таблото.

Към момента Skoda явно намери това, което може би е перфектният компромис между това да се печели от подобни функции, но и същевременно да се угоди на клиентите. Новият Superb има три физически циферблата с вградени адаптивни екрани, което позволяват да се променя настройките, като се използвате същите циферблати.

„Прекаленото използване на сензорни екрани е проблем в цялата индустрия, като почти всеки производител на превозни средства премества ключовите контроли върху централните сензорни екрани, което принуждава водачите да откъсват очи от пътя и повишава риска от катастрофи поради разсейване", коментира директорът за стратегическо развитие на Euro NCAP - Матю Ейвъри.

Той допълни, че новите тестове на Euro NCAP, предвидени през 2026 г., ще насърчат производителите да използват отделни физически контроли за основните функции по интуитивен начин, ограничавайки времето за престой извън пътя и правейки шофирането по-безопасно шофиране.

В интервю за Automotive News Europe преди време главният изпълнителен директор на BMW - Оливер Ципзе, изрази свята „пълна убеденост“, че огромните екрани ще бъдат забранени след около десетилетие. „След 10 години това ще изчезне. Вероятно регулаторът няма да го позволи. Ако трябва да гледате надолу, за да управлявате колата си, това е голяма грешка“, категоричен беше шефът на BMW.

Всичко това обаче е само пожелателно, защото Euro NCAP не може ефективно да принуди производителите, които продават автомобили в Европа, да върнат редовния контрол. Организацията е независим орган за краш тестове, така че не може да наложи на компаниите да се върнат към бутони и копчета. Такова решение трябва да дойде от Европейския съюз.


0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Принципно са прави, но младото поколение едва ли може да прави нещо с физически контроли. С екрани е по-евтино, ама сега плащаме премиум за тях. Ако върнат копчетата, ще вдигнат цените и този път наистина с причина.
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    iiiiiiiii ( преди 1 месец )
    На ФВ и Ауди ***.Управляваш парно климатик с тъчскрийн ,пълна шитня.
  • #6
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Най-важните за бг са лостче дълги/къси и авариини, необходими на всеки селски бег тръгнал за морету
  • #5
    7 rate up comment 8 rate down comment
    PLAID ( преди 1 месец )
    #4 нашите момчета от Enhauto са най-добрите. S3XY buttons можеш да ги програмираш за 130+ функции и да ги залепиш навсякъде. Зад волана: рекуперация или режим ускорение (Sport, Insane, Ludicrous +, Plaid) - караш си релакс, някой почва да ти чади отпред, мачкаш газта и къса асфалта. На централна конзола: повдигане на окачването - за бордюр/легнал полицай. Да отваряш и затваряш врати и капаци, да пускаш Drift режим с 1 натискане и да палиш гумите - TESLA е картечница за кеф
  • #4
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това че не са ти инсталирали фабрично бутони в Теслата, не означава че ти не можеш да си инсталираш бутон за каквото пожелаеш, където пожелаеш. Продават се отделно и буквално се залепят със самозалепящо тиксо където ти е кеф. Масово си лепят и бутоните директно в гаража, за да отварят капака на багажника без да се налага да влизат в автомобила. Наричат се секси бутони, популярни са в цял свят и колкото и да е странно се произвеждат в България. Сега работят по лостче за чистачки за новата тройка
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    Не се притеснявай. Братята китайци мислят за всичко.
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    FFnm ( преди 1 месец )
    С моите доходи мога да си позволя единствено употребявани автомобили, с тия дисплей които ги инсталират сега се питам как ли ще си чипя главата след 10-15 години когато те спрат да функционират и няма алтернативи на приемливи цени
  • #1
    27 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дали е само по принуда или им увряха главите най-накрая?