IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Системите за аварийно спиране на заден ход се оказаха с проблем

Независими тестове откриха, че функцията за безопасност е далеч от перфектното (ВИДЕО)

Технологиите за безопасност изминаха дълъг път през последните няколко десетилетия, но все още са далеч от перфектното. Това става ясно след поредица от тестове, проведени от Американската автомобилна асоциация (AAA).


безопасност тестове


Организацията тества системите за автоматично аварийно спиране на заден ход в четири популярни кросоувъра - Hyundai Tucson Hybrid, Mazda CX-30, Lexus RX и Volkswagen Tiguan, моделна година 2023, за да види колко добре се представят при „излизане на заден ход от място за паркиране по пътя на насрещно превозно средство с паркирано в съседство превозно средство, което блокира изгледа“.

AAA също така проучи как са се справили, когато срещнат неподвижно дете, намиращо се зад превозното средство. Резултатите далеч не са перфектни, тъй като при първия сценарий спирачките се задействат автоматично само при 65% от проведените тестове. Въпреки че това звучи обнадеждаващо, AAA отбеляза, че системите са предотвратили сблъсък в 2,5% от случаите по време на изпитанията със сценарии, включващи превозно средство, пресичащо зад тестовото превозно средство“.



За щастие, системите се справят далеч по-добре при откриване на детето. При този сценарий спирачките са се задействани автоматично в 75% от тестовете и са предотвратили сблъсък в 50% от случаите.

Експертите посочват, че въпреки доброто представяне, подобни тестове трябва да служат като напомняне, че технологията не е безпогрешна и не може да предотврати всички злополуки. AAA подчертава, че шофьорите не трябва да разчитат изцяло на системите за автоматично аварийно спиране на заден ход и вместо това трябва да ги използват, за да „повишат информираността си“.

Организацията също така насърчи шофьорите да карат бавно на заден ход, когато обект пречи на видимостта им, тъй като това дава на сензорите повече време за откриване на приближаващите превозни средства.


0 от 500
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Те това не могат да направят като света, ама искат колите да са самоуправляващи. Като знам с кви програмисти работя и че същите такива ги вкарват тия системи, айде благодаря. Тия освен да реват за европейски ценности и да гласуват за Кирчо, друго не могат.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #3 при тия лелки най-добре да ги има тия системи - иначе "оп, не съм те видяла"
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Като не знаете как да паркирате системите за заден ход са ви проблема, особено на онези лелки и каки дето "ама тя сама спира".
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ако тръгнеш да излизаш зад подобен бус/стена, чудо да стане няма как сензорите да предугадят опасността. Виж това с детето зад колата вече е сериозно, но да не забравяме че голямата част от тези автомобили идват с камера.
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Това им е проблема на тези системи - хората започват да им се предоверяват...