Електрическите превозни средства са по-тежки от аналозите им, задвижвани с двигатели вътрешно горене. Масивните пакети батерии, от които се нуждаят електромобилите, са част от оборудването им, като са интегрирани в пода и намаляват центъра на тежестта. Това подобрява управлението, но се превръща в истинско предизвикателства съществуващата инфраструктура и най-вече за безопасността на пътя.
Доказателство за това са проведени тестове от екип от Университета на Небраска, чиято екип катапултира електрически пикап Rivian R1T срещу стандартна стоманена мантинела със скорост 100 км/ч, за да провери дали тя ще издържи. Това не става, като в публикуваното видео се вижда как големият Rivian преминава през стоманената мантинела, сякаш нея я няма.
Електрическият пикап все още запазва достатъчно инерция, за да прескочи бетонна преграда, разположена зад парапета. Екипът тества и Tesla Model 3, като бариерата също не успя да спре електрическия седан. Той буквално повдигна мантинелата, минавайки под нея.
Предстои да бъдат проведени още изпитания, като те ще бъдат върху новата мантинела Midwest Guardrail System, които ще се използва по пътища в САЩ. Тя е проектирана да спира превозни средства с тегло до 2300 кг, което обаче е по-малко от това на много от новите електромобили.
За сведение, Rivian R1T тежи 3220 кг, а Ford F-150 Lightning - 2700 кг., като те отстъпват на Hummer EV с неговите 4080 кг. Дори по-малки електромобили - като седана Mercedes-Benz EQE, например, надхвърлят границата от 2300 кг.