Производителите на електрически автомобили винаги търсят нови начини за увеличаване на пробега и Hyundai Motor Group току-що представи един. Това е технологията Active Air Skirt (AAS), която според корейския производител ще помогне на нейните електромобили (EV) да стигнат по-бързо и по-далеч.
Системата разполага въздушни прегради пред водещите гуми, но зад предната броня, за да минимизира турбуленцията, причинена от колелата. Тези прагове се активират при скорости над 80 км/ч и автоматично се прибират, когато скоростта на автомобила падне под 70 км/ч. При тестване на Genesis GV60 технологията Active Air Skirt Tech е довела до намаляване на коефициента на съпротивление (Cd) с 0,008, като по този начин подобри съпротивлението с 2,8%.
Hyundai твърди, че AAS предоставя предимства и при по-високи скорости. Системата увеличава притискащата сила и работи при скорости над 200 км/ч. Най-общо казано, повечето състезателни коли също имат подобна конструкция, която намалява турбуленцията точно пред гумите. В този случай обаче Hyundai планира да използва AAS в серийни превозни средства.
„Очаква се тази технология да има по-голям ефект върху модели като SUV, където е трудно да се подобрят аеродинамичните характеристики - каза Сун Хюнг Чо, вицепрезидент и ръководител на групата за развитие на мобилността в Hyundai Motor Group. - Ние ще продължим да се стремим да подобряваме производителността и стабилността на електрическите превозни средства чрез подобрения в аеродинамиката.“
Подобни технологии са жизненоважни на пазара на EV, тъй като всяка марка иска да извлече възможно най-голям пробег от своите модели. Появата им при модел на Hyundai обаче не е изненада, тъй като корейците използват подобни системи. Ioniq 6, например, е оборудван с активни въздушни клапи, въздушни завеси на колелата, редуктори на разстоянието между колелата и заден спойлер, като всички те са насочени към намаляване на коефициентите на съпротивление.