Американският застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS) проведе поредната си серия краш тестове. От 8 премиум кросоувъра от среден размер само три модела успяха ефективно да защитят пътниците на втория ред при инцидент.
Факт е, че модерните автомобили стават все по-безопасни. В същото време правилата за тестовете за катастрофи също стават по-строги. По-рано изпитанията се фокусираха върху безопасността на водача и пътника до него. След това обаче започна да се обръща повече внимание на защитата на децата и пешеходците, като така се появиха задължителни изисквания към електронните асистиращи системи.
Сега експертите на IIHS се фокусират върху безопасността на пътниците на втория ред. Първо бяха проверени бизнес„-седани, а след това миниванове. Резултатите и в двата случая се оказаха плачевни, като само няколко модела успяха да защитят адекватно пътниците на втория ред.
Сега дойде ред и на средноразмерните кросоувъри в премиум-сегмента. Само 3 от 8 катастрофирали коли показаха най-добрия възможен резултат. Най-добре се представиха Lincoln Aviator, Mercedes GLE и Volvo XC60.
Кросоувърите Acura MDX и BMW X3 бяха оценени като „приемливи“. Рискът от нараняване беше в приемливи граници за тези модели, но пътник в MDX се плъзна под предпазния колан, а тестов манекен в X3 се приближи опасно до предната седалка.
Кросоувърите Audi Q5 и Lexus RX едва преминаха теста, като получиха гранични оценки. Пътниците на втория ред се изплъзнаха под предпазния колан, рискувайки сериозни наранявания на врата и главата. Един модел - Cadillac XT6, се провали напълно и получи лоша оценка. В случая предпазния колан не си свърши работата, като тестовият манекен е бил изложен на риск от сериозно нараняване на врата, главата и гърдите.