Шофьорите са наясно, че не трябва използват смартфони, докато са зад волана, за да избегнат разсейването. Това обаче не спира производителите на автомобили да инсталират по-големи дисплеи на своите табла. Mercedes беше един от първите, които направиха това, въвеждайки своя Hyperscreen.
Говорейки пред Autocar, техническият директор на компанията Маркус Шефер каза, че предстои още нещо. Германският производител е на етап, в който смята, че в салона може да има още екрани. И техният брой ще се увеличава, като ще се залага на технологията на LG за интерактивни дисплеи, които предлагат безпроблемно превключване от един на друг.
Шефер обещава на потребителите невероятно изживяване с гигантски OLED екран с ширина над 1,4 метра. Графиката му ще бъде на най-високо ниво, тъй като целта е да да се използва за видеоигри. Настоящият Hyperscreen се състои от три отделни дисплея - 12,3-инчов цифров инструментален панел, 17,7-инчова информационно-развлекателна система и 12,3-инчов дисплей за предния пътник.
„Тези екрани нямат алтернатива и затова ще залагаме на тях. Появяват се нови технологии за безпроблемно потребителско изживяване и ние ще създадем зашеметяваща визуализация, за да бъдем наистина впечатляващи за потребителите“, обяснява Шефер.
Техническият шеф на Mercedes потвърди и по-широко разпространение на изкуствен интелект (AI) в автомобилите на марката, след като преди година беше пусна пробна бета версия на ChatGPT в моделите в САЩ. Компанията ще внедри и виртуален асистент, с който водачът ще може да комуникира и да изпълнява команди.