Производителите смятат, че екраните в салона са станали по-необходими, за да показват повече информация и да предоставят повече забавление, но някои от тях – като Hyundai, вече осъзнаха, че чисто цифровият подход не е непременно най-добрият и затова още догодина ще предприемат сериозни промени.
Според британското издание Autocar, Hyundai е на път да пусне следващо поколение интериори и вместо да се насочи към сензорното управление, бутоните ще останат във всички модели на марката. Така вместо по-големи дисплеи и повече капацитивни контроли, салонът на бъдещите автомобили на марката ще включва по-малки дисплеи с по-малко сложни системи и повече аналогови контроли.
„Всичко е свързано с философията на спокойствието. Имаме необходимата технология, като се стремим само да покажем, че тя не само е удобна и приветлива, но и безопасна. Идеята е да държим очите си на пътя и ръцете на волана, докато шофираме и затова трябва да можем да коригираме някои неща, без да отместваме погледа си“, обяснява Саймън Лосби, вицепрезидент в Hyundai.
Това означава, че механичните бутони и превключватели все още ще се използват активно, макар и не за всички функции. По същия начин BMW наскоро каза, че намалява размера на екраните в своите предстоящи модели. В Hyundai обаче имат още една причина за подобен ход и това са високоефективните (N) превозни средства на марката.
„Многобройни проучвания са доказали, че сензорните екрани са разсейващи и опасни, но те имат още един недостатък. Когато става дума за N-модели, поставяме повече бутони на волана, защото ако сте с ръкавици, не можете да използвате сензорния екран“, обяснява Лосби.
Голямото предизвикателство пред Hyundai е да намери правилната комбинация между високотехнологичната система Pleos, която включва големи екрани и ще се поставя на новите автомобили на марката, и физическите контроли на високопроизводителни превозни средства като предстоящия Ioniq 6 N.