IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо е добре да се замислите за по-широки гуми

С тях колата ви не само ще изглежда по-готина, но ще има и по-добро сцепление с пътя

По-широките гуми определено правят впечатление. Когато всички около вас карат с тесни, автомобилът ви ще изглежда по-голям, ще има по-силно присъствие, а вие ще се чувствате доста готино. Дори някой да ви обвини, че с това компенсирате нещо, вие спокойно може да му отговорите: "Поне гумите ми са широки".


Гуми


Сега по-сериозно. Има няколко основателни причини да изберете по-широки гуми за колата си. Те са повече от просто естетически избор и ще ви осигурят много по-добро сцепление от онези кльощавите, с които дилърът ви е продал автомобила. Сцеплението е едно от онези неща, които не са основен приоритет при ежедневните пътувания до работа, но са абсолютно необходими, след като започнете да шофирате по-интензивно. С други думи, широките гуми са по-добри както за писти, така и за офроуд. Така че, ако прекарвате живота си не само на магистралата, те са нещо, което трябва да обмислите.

Основното им предимство е, че по-големият размер води до по-голяма контактна площ с повърхността, което означава по-добро сцепление на пътя или извън него. Това прави широките гуми, ориентирани към пистите, чудесни за завиване при високи скорости, а тези за офроуд - идеални за преминаване през неравен терен. Освен това, те са по-издръжливи, тъй като разпределят триенето и износването от шофирането върху повече гума.


Гуми


Ако все пак искате да смените гумите си с по-широки, уверете се, че първо сте си написали домашното. Не всяка гума ще пасне добре на всяко колело. Дори да успеете да ги поберете, те може да започнат ад се трият в нещо, особено когато взимате завоите, което е предпоставка за по-бързото им износване и дори повреда. Поради това може да се наложи да обмислите допълнителни модификации, като повдигане на автомобила, например.

По-широките гуми обаче определено не винаги са най-добрият вариант, посочват експерти. Двигателят ви ще трябва да работи по-усилено, което означава, че може да се наложи да го настроите, преди да направите смяната на гумите. Освен това по-големият контакт с повърхността води и до повече шум. Най-лошото е, че по-широките гуми всъщност са по-склонни към аквапланинг. Ако обаче искате да избягате от трафика и да се качите на пистата или сред дивата природа, широките гуми може да са точно това, от което се нуждаете. Те изглеждат страхотно и ще подобрят представянето ви, когато е най-важно.

0 от 500
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Евг ( преди 1 седмица )
    Тотално невярна и подвеждаща статия. Един задочен въпрос към автора на статията: известно ли му е зимата, при сняг и лед , какъв е ефекта от по-широките гуми ? Явно не му е известно .
  • #12
    7 rate up comment 2 rate down comment
    4ера ( преди 1 седмица )
    Пълни глупости
  • #11
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Като гост ( преди 1 седмица )
    Летните ми гуми винаги са по широки от заводските. По добре спира и в завой държи повече. Широката гума върви в комплект с други амортисьори, други спирачки, не е въпрос на хрумване. На дъжд обаче ефекта е отрицателен и трябва да се внимава. И разхода се качва една идея. За обикновен човек шофиращ нормално препоръчвам размера на производителя. Гумата трябва да е нова, не стара и изгоряла. Успех на всички.
  • #10
    28 rate up comment 3 rate down comment
    Олег ( преди 1 седмица )
    Вашата статия е неверна и може да причини смърт на пътя.Гумата се избира според каталога на автомобила.
  • #9
    28 rate up comment 4 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 1 седмица )
    Бъдете сигурни че производителите тестват автомобилите си с всички възможни размери гуми и въз основа на данните решават кои са най-оптимални...един човек който има поне малко мозък, никога не би предпочел нещо защото е "по-готино"...а що се отнася до избора на по-широки гуми, то минусите са повече от плюсовете...
  • #8
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Куца Ви физиката ( преди 1 седмица )
    Контактната площ е част от уравнението...Липсват ви теглото на единица площ и ще разберете колко добро е сцеплението!!
  • #7
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    5-ти, според мен нещо бъркаш термините. По-широките гуми имат по-голяма контактна площ с настилката и това дава по-добро сцепление. Всички пистови коли са с широки гуми, скоростта е висока и с тях се спира по-бързо.На писта обаче нямаш толкова много резки движения с волана, както при рали автомобилите, като при тях е по-важна връзката между волана и предните колела, а с по-тесни гуми се завива по-лесно защото имат по-малка контактна площ с настилката и управлеието е по-директно.
  • #6
    2 rate up comment 12 rate down comment
    До #3 ( преди 1 седмица )
    Не бъди много знаещ,сещаш ли се че на една и съща база лека кола или каквото о да е друго МПС,електричката натиска гумите с около 1 тон отгоре,кола с двг,съответно тесните гуми няма да издържат това огромнопостоянно притискане на кв.см,така че не бъди толкова краен в коментарите си :)
  • #5
    25 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    " Те са повече от просто естетически избор и ще ви осигурят много по-добро сцепление от онези кльощавите, с които дилърът ви е продал автомобила" Пълни глупости - рали автомобилите са с тесни именно за по доброто сцепление - не са с баници като на драг и широки, всичко е проста физика, ама няма кой да чете и провери нещо преди да го напише... има и клипчета в интернет колко искате
  • #4
    25 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    3-ти, я виж гуите на БМВ И3, Дачия Спринг, какви са? Голям цолаж , но са тънки , точно заради съпротивлението!