Казват, че ръчната скоростна кутия е символ на надеждност. В повечето случаи това наистина е така, но не винаги. Някои от тях могат да превърнат живота на собственика на автомобила в поредица от ремонти. В галерията ви представяме четири 5-степенни скоростни кутии, които се повреждат по-често от други. Виене на лагери, счупени синхронизатори, крехки диференциали - дори феновете на такива автомобили не харесват тази скоростна кутия.
4 от най-проблемните ръчни скоростни кутии (ГАЛЕРИЯ):
Един от основните недостатъци е ненадеждният диференциал. Той бързо се износва при автомобилите на тези собственици, които често буксуват в сняг или кал. Ситуацията не е по-добра с лагерите на вторичния вал: те се износват, повреждайки не само себе си, но и съседните части. Тези проблеми често се проявяват след 120 000 км.
Течовете на масло през уплътнения и гарнитури са почти неизбежни. Към това трябва да се добави скърцащият шум при превключване на предавки и капризната задна предавка, която понякога просто отказва да се включи. По едно време дилърите на Opel често извършваха гаранционни подмени на дефектни зъбни колела. При внимателна експлоатация F17 е способна да работи в продължение на 200 000 км, но не бива да се разчита на повече.


0