Казват, че ръчната скоростна кутия е символ на надеждност. В повечето случаи това наистина е така, но не винаги. Някои от тях могат да превърнат живота на собственика на автомобила в поредица от ремонти. В галерията ви представяме четири 5-степенни скоростни кутии, които се повреждат по-често от други. Виене на лагери, счупени синхронизатори, крехки диференциали - дори феновете на такива автомобили не харесват тази скоростна кутия.
4 от най-проблемните ръчни скоростни кутии (ГАЛЕРИЯ):
Години на производство: 1995-2021
На кои автомобили се монтира: Ford B-Max, EcoSport, C-Max, Fiesta, Focus, Fusion, Ka, Mondeo, Puma; Mazda 2, 3; Volvo: C30, S40, V50
Среден пробег до сериозен ремонт: 100 000 км
Основни проблеми: оси на диференциала, лагер на първичния вал
Скоростната кутия на Ford IB5 има редица слаби места, които могат да създадат много проблеми на собствениците на Focus, както и на автомобили Volvo и Mazda на същата платформа. Макар че при по-леки и по-малко мощни модели, като например Ford Fiesta, тази ръчна скоростна кутия издържа по-дълго.
Уплътненията се износват и протичат, а понякога се повреждат след едва 100 000 км. По-сериозен проблем е ненадеждната ос на сателитите в диференциала. Тя може да се счупи при агресивно каране. Някои собственици са се сблъсквали с това вече на 80 000 км. Лагерът на първичния вал е друго слабо звено. Често започва да шуми след около 100 000 км.