Казват, че ръчната скоростна кутия е символ на надеждност. В повечето случаи това наистина е така, но не винаги. Някои от тях могат да превърнат живота на собственика на автомобила в поредица от ремонти. В галерията ви представяме четири 5-степенни скоростни кутии, които се повреждат по-често от други. Виене на лагери, счупени синхронизатори, крехки диференциали - дори феновете на такива автомобили не харесват тази скоростна кутия.
4 от най-проблемните ръчни скоростни кутии (ГАЛЕРИЯ):
Още на около 80 000 км тази ръчна скоростна кутия често започва да показва типични проблеми: неприятен вой на лагери "на студено", скърцане на синхронизаторите на първа и втора предавка, а задната може да спре да се включва напълно. Версиите с 1.6 двигатели са особено силно засегнати.
Проблемите се утежняват от ненадежден съединител - кошницата с диска рядко издържа над 100 000 км, а освобождаващият лагер често и по-рано. Тези, които обичат да тръгват рязко, рискуват да се сблъскат със заседнал диференциал, а някои с изскачане на задържащия пръстен на трета предавка. Кабелното задвижване за превключване също изисква периодично внимание, нуждае се от регулиране.