Европейското подразделение на Ford не се справя особено успешно, като през миналата година е продало 426 307 автомобила в 27-те страни от Европейския съюз плюс Великобритания, Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария. Това е с 87 174 единици по-малко в сравнение с предходната година, което намали пазарния дял на марката до едва 3,3%. През първите три месеца на 2025 търсенето е спаднало с 1,9% в сравнение с периода януари-март 2024.
Според мнозина, причината е политиката на компанията, която се отказа от два от най-популярните си модели - Mondeo и особено Fiesta, като към тях тази година ще се присъедини и друг бестселър - Focus. Така Ford трябва да е справя със свиващо се портфолио, в което попадат електромобили, родени от сътрудничеството с Volkswagen. Европейският Explorer представлява преработен ID.4, докато Capri по същество е ID.5. И както става ясно, най-вероятно скоро ще има още такива модели.
Според директора на маркетинга и продажбите във VW - Мартин Сандърс, който беше шеф на Ford Europe допреди година, сътрудничеството между двете марки е много успешно и предстои то да бъде разширено, като най-вероятно ще включва допълнителни модели.
Изявлението на Сандърс веднага породи спекулации, че бъдещата платформа MEB Entry на VW Group ще бъде използвана за основа на малък електрически автомобил на Ford, който ще използва познато име. Вариантите са два - нов Ford Ka на базата на бъдещия ID.1 или Fiesta, която ще използва основата на ID.2 (и двата електромобила на VW са потвърдени и трябва да излязат до няколко години).
Нещо повече - до края на десетилетието трябва да бъде готова и новата SSP архитектура на VW Group, която може да бъде използвана и за новия Golf. Съответно, тя ще бъде подходяща и за възраждане на Focus, макар това да звучи странно към момента. Все пак Golf и Focus бяха директни конкуренти и едва ли някой е предполагал, че те може да споделят една и съща основа. В случая последната дума явно ще бъде на VW, където трябва да решат кои модели на Ford биха могли да се възползват от германската технология.