IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen ще помогне на Ford с още преработени модели

Новата платформа на германците може да се използва за възраждане на Ka, Fiesta и Focus

Европейското подразделение на Ford не се справя особено успешно, като през миналата година е продало 426 307 автомобила в 27-те страни от Европейския съюз плюс Великобритания, Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария. Това е с 87 174 единици по-малко в сравнение с предходната година, което намали пазарния дял на марката до едва 3,3%. През първите три месеца на 2025 търсенето е спаднало с 1,9% в сравнение с периода януари-март 2024.


Ford Capri


Според мнозина, причината е политиката на компанията, която се отказа от два от най-популярните си модели - Mondeo и особено Fiesta, като към тях тази година ще се присъедини и друг бестселър - Focus. Така Ford трябва да е справя със свиващо се портфолио, в което попадат електромобили, родени от сътрудничеството с Volkswagen. Европейският Explorer представлява преработен ID.4, докато Capri по същество е ID.5. И както става ясно, най-вероятно скоро ще има още такива модели.

Според директора на маркетинга и продажбите във VW - Мартин Сандърс, който беше шеф на Ford Europe допреди година, сътрудничеството между двете марки е много успешно и предстои то да бъде разширено, като най-вероятно ще включва допълнителни модели.

Изявлението на Сандърс веднага породи спекулации, че бъдещата платформа MEB Entry на VW Group ще бъде използвана за основа на малък електрически автомобил на Ford, който ще използва познато име. Вариантите са два - нов Ford Ka на базата на бъдещия ID.1 или Fiesta, която ще използва основата на ID.2 (и двата електромобила на VW са потвърдени и трябва да излязат до няколко години).

Нещо повече - до края на десетилетието трябва да бъде готова и новата SSP архитектура на VW Group, която може да бъде използвана и за новия Golf. Съответно, тя ще бъде подходяща и за възраждане на Focus, макар това да звучи странно към момента. Все пак Golf и Focus бяха директни конкуренти и едва ли някой е предполагал, че те може да споделят една и съща основа. В случая последната дума явно ще бъде на VW, където трябва да решат кои модели на Ford биха могли да се възползват от германската технология.


0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    продажбите на електрички не вървят.. какво да направим? хмм - май най-добре още електрички да добавим към портфолиото.. да това е. Тия ще потънат като титаник.
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А те са си дружки от много време помня как им помогнаха на голфа да завива. То и без това имат завод Форд в Германия тамън ще им е близко.
  • #2
    7 rate up comment 3 rate down comment
    1.9JTDM ( преди 1 месец )
    Жалко за Ford. VW са възможно най-неправилният избор.Но щом сегашният директор на маркетинга на VW е бил преди това шеф във Ford Европа, ясна е работата. Явно във Ford US не са наясно, че пътя към пропастта често е осеян с хубави цифри и графики. Хорото със VW по един или друг начин ще ги свали от дори сегашните им позиции.Мондео след 2007 и следващият след 2015г. бяха страхотни, но с последния го забавиха мн за Европа.Необходим е нов Mondeo Focus/Fiesta, хибриди, атрактивни цени..
  • #1
    8 rate up comment 14 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    С боклукчавите платформи на фау ве които електрички не могат да правят не ги виждам.А новият Завод на BYD в Унгария ще ги убие финално.