IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нов удължител на пробега гарантира бъдещето на ДВГ

Технологията на ZF ще се предлага в два варианта

Ако някой се нуждае от повече доказателства, че ДВГ няма да изчезнат скоро, германският доставчик на оборудване ZF разкри планове за въвеждане на нова електрическа система за удължаване на пробега. Нейното производството трябва да започне през 2026.


удължител на пробега


Електрическият удължител е добре познат като технология. Системата действа като традиционен електромобил, с електрически мотор, захранван от голяма батерия. Има и допълнителен горивен двигател с компактни размери, който презарежда батерията, когато наблизо няма станции за зареждане. Така той работи като генератор, без да има реална връзка с колелата.

Първият масов автомобил, който получи такава система, беше Chevrolet Volt, последван от BMW i3. Технологията се използва от Mazda, която оборудва своя изцяло електрически кросоувър MX-30 с роторен двигател за удължаване на обхвата. И все пак подобни системи вече се срещат по-рядко, тъй като електромобилите вече могат да се сравняват с автомобилите, задвижвани с ДВГ. Компанията ZF обаче все още вижда празнина на пазара.


удължител на пробега


"Въпреки че изцяло електрическият пробег на леките автомобили е средно около 500 км, безпокойството за пробега все още влияе на широк кръг купувачи при избора на следващото си превозно средство", обяснява д-р Отмар Шарер, старши вицепрезидент "Научноизследователска и развойна дейност" в ZF.  

Според Шарер удължителите на обхвата са по-добър избор в сравнение с традиционните plug-in хибриди, защото са по-евтини за производство, изискват по-кратки цикли на разработка и използват по-прости вериги за доставки. И тъй като двигателят не е прикрепен към колелата, той винаги може да работи с най-ефективните си обороти, намалявайки разхода на гориво и емисиите. По този начин системата представлява реална алтернатива на по-големите и следователно по-скъпи батерии или plug-in хибриди.


удължител на пробега


Новият удължител на гамата на ZF може да се използва в два варианта - eRE и eRE+. Първият свързва електродвигател към интегриран преобразувател с планетарна предавка. Вторият добавя "интелигентен съединител и диференциал", което му позволява да се използва или стриктно като генератор, или като вторичен задвижващ агрегат. Изходната мощност и за двата агрегата може да се регулира между 93 и 147 конски сили за eRE и от 93 до 201 к.с. за eRE+, в зависимост от желанието на клиента.

"Повишеното търсене на удължители на пробега показват, че потенциалът на тази технология далеч не е изчерпан - по-специално за моделни платформи, които вече са проектирани за електрически задвижвания с батерии. Зад нашите решения стои концепцията за система и платформа. Това означава, че сме оптимално оборудвани, за да можем да отговорим на всички изисквания на клиентите и пазара с по-кратки цикли на разработка", каза още Шарер.


удължител на пробега


ZF не е единственият производител, който реагира на подновеното търсене на системи за удължаване на обхвата. Dodge се опитва да се възползва от технологията на своя Ramcharger, който използва Pentastar V-6 като удължител на обхвата. Компанията Scout Motors, подкрепена от VW, потвърди миналата година, че нейните бъдещи пикапи и SUV също ще имат опции за удължаване на пробега.

0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 9 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Трима възрастни хора загубиха живота си в Испания от отравяне с въглероден окис, след като използвали генератор по време на масовото прекъсване на електрозахранването на 28 април. Телата им са открити в дом в населеното място Табоадела, съобщиха от службите за спешна помощ в страната, предаде БГНЕС.
  • #4
    17 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 1 месец )
    Тази технология нисан я вгражда от години. Нищо ново или интересно, просто трябва да направят по-добри батерии, зареждане за 10мин. и пробег 600-700км на поносима или аналогична цена на двг и мача приключва.
  • #3
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Хосепедроса ( преди 1 месец )
    То хубаво електрическа, ама само да не живееш в Испания и Франция, че като ти спрат тока и айде с бициклетата.
  • #2
    15 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "изцяло електрическият пробег на леките автомобили е средно около 500 км..." Сигурно в тоя микс слагат и влаковете, и като съберат пробега на всичките железници с оптимистично 250 километровия пробег на колите, го докарват.
  • #1
    18 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако някой си е мислел, че ще доживее (по естествен път) края на ДВГ, много се лъже. Е-колите, ще си останат на пазара, като алтернативно задвижване. Оттам нататък - всеки сам ще си преценява и решава. Но като цяло смятам, че апогеят им премина.