IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Пазарът в Европа с нов лидер през март

След два месеца на спад продажбите тръгнаха нагоре

През март европейският автомобилен пазар най-после записа ръст. След спадовете през януари и февруари през третия месец са регистрирани 1 423 340 продажби, което е увеличение от 3,2% спрямо март 2024. По този начин първото тримесечие приключи с резултати, подобни на миналата година (3 383 986 единици срещу 3 384 614 през 2024 година).


Peugeot 208


През март Dacia Sandero загуби титлата на най-регистрирания нов автомобил в Европа от конкурента си от групата Stellantis - Peugeot 208, но все още е фаворит, когато се гледат резултатите за тримесечието. Трябва също да се отбележи, че китайските производители на автомобили продължиха да се изкачват в класацията,  благодарение на предлагането на алтернативни двигатели на електрическите, които са обременени от европейски мита.

Сред десетте най-продавани автомобили през март в Европа е интересно да се отбележи, че Volkswagen Tiguan отбелязва 42% ръст на регистрациите. Peugeot 2008 и Opel/Vauxhall Corsa също постигнаха добри резултати. Това са модели, които не присъстваха в миналогодишната класация, когато челните позиции бяха окупирани от Tesla Model Y, Citroen C3 и Toyota Yaris.


VW Tiguan


Други модели също отбелязаха значителен ръст, а именно Peugeot 3008 (+60%), Seat/Cupra Leon (+28%), Jeep Avenger (+56%), Skoda Kodiaq (+34%) и Suzuki Swift (+54%). Трябва да се отбележи, че Ford Puma се завърна в Топ 10, макар и на последната позиция.

Най-продаваните автомобили в Европа през март

1. Peugeot 208 - 25 241 продажби, +7% спрямо февруари

2. Dacia Sandero - 24 577 продажби, -6%

3. Renault Clio - 23 062 продажби, -3%

4. Nissan Qashqai - 22 826 продажби, -9%

5. Volkswagen Golf - 21 553 продажби, -17%

6. Volkswagen T-Roc - 21 292 продажби, +2%

7. Opel/Vauxhall Corsa - 20 143 продажби, +8%

8. Peugeot 2008 - 19 837 продажби, +9%

9. Volkswagen Tiguan - 19 591 продажби, +42%

10. Ford Puma - 19 269 продажби, +1%

Китайските автомобили във възход, благодарение на хибридите

Сред моделите, които се откроиха, беше и MG ZS, чийто успех се дължи на пускането на пазара на новото поколение: сега се предлага изключително като пълен хибрид и вече не в електрическа версия. Сред последните новости на пазара, MG регистрира почти 9800 броя от MG3, също с хибриден двигател.


MG


BYD регистрира 7144 бройки, от които повече от 6500 са plug-in хибриди. Renault следва плътно MG с 9330 бройки от новия Symbioz, докато Fiat/Abarth записаха 8000 единици от модела 600.

Продажбите на електрически коли също растат

Данните на JATO Dynamics за 28 пазара в региона показват, че през март са регистрирани общо 240 891 електрически превозни средства (BEV). Това е вторият най-добър резултат, регистриран някога за този тип двигатели, надминат само до декември 2022, когато регистрациите достигнаха 275 108 единици.


Tesla


Въпреки общия ръст на електрическите превозни средства в Европа, Tesla (водещият световен производител на BEV по обем на продажбите през 2024 г.) регистрира 30% спад в регистрациите. Това беше един от най-значимите спадове сред 30-те най-регистрирани марки, изпреварен само от Mitsubishi (-43%), Lancia (-73%), Jaguar (-82%), smart (-65%), Maserati (-39%) и Abarth (-75%).

Спадът през март обаче беше по-малко изразен от януари (-47%) и февруари (-44%), а Model Y (-49%) и Model 3 (-14%) все още оглавяват десетте най-продавани електрически превозни средства. На трето място е Volkswagen ID.4, с ръст от 115%, но все още с 2000 бройки зад Model 3.


0 от 500
  • #12
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Глупости без край ( преди 7 месеца )
    Вибраторите не просто пестят, те даже и връщат пари на собствениците си!Колкото повече ги карат, толкова по-голяма печалбата!Те и затова тежат толкова, не заради батериите, а защото връщат пари, но само в монети!
  • #11
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    Да се набутам с електрокар за 100 хилки, вместо Корола втора употреба за 10 ,за да спестя 12 лв на седмица,624 лв за година, 6240 лв за 10 години? Гений си адреналинке електричка,без майтап.
  • #10
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Митична врачка ( преди 7 месеца )
    Бидчо Тесларев го обърна на китайска реклама,зер плащат му в юани,че центовете свършиха.
  • #9
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Мда ( преди 7 месеца )
    Тролопитекус глупакус защото пак е анонимен? Изпуснал съм нещо или го хвана срам от глупостите които нареди с последния си псевдоним?Митьо! ***! АНТИТРОЛЕ! Демидж конторл, батки! Айде! Говорете ни, все едно от нас зависи, да не падат акциите на Тесла, па и все ендо вие имате по няколко къщи инвестирани там!След Митбъстър и антитрол остава в историята.
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Навсякъде проценти, проценти, а за любимите на Митьо Бустера електрички само две абсолютни числа, едното от които дори е за продажбите преди 15-16 месеца, демек е дадено ни в клин, ни в ръкав. Съмнителна е тая работа. За другите му любимци, китайците, същата работа. Да не се окаже, че въпросния ръст за февруари се брои на пръстите на едната ръка в абсолютни стойности? Тротинетка, я, скокни душко, моля те, у Гугъла и ела да ни обясниш с ФАКТИ, ФАКТИ и ФАКТИ без никаква ВЯРА! Пази се само от Акио.
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    той сега е на морето но е пуснал климятиците за да не губи електричество от фотоволтаиците в двора че тока е с отрицателна цена и доплаща на енергийния оператор за да му я изкупуват важното е движуха да има
  • #6
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 7 месеца )
    Недейте, че наистина ще се появи зле програмирания бот Илон Дзинпин.
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ся ше дойде да се обяснява, че всъщност той изобщо не е бил Тесла сектант, и ние не сме го били разбрали като обясняваше преди няколко години за 20-те милиона продажби и неминуемата световна доминация на Тесла, понеже те всъщност са енергийна и ИИ фирма. Ама това е понеже всички сме "функционално неграмотни", а само той и онзи другия, дето живеел в Англия разбират колко е хубаво да живееш с електричка, хеле пък Тесла.
  • #4
    10 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 7 месеца )
    Заблудата на хомо сексуалните е че ако от Тесла седнат в Гоуф ще станат хетро
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    ХаХа ( преди 7 месеца )
    Ползването на електромобилите е евтино само,ако имаш дълъг кабел като свързочника от филма "Тримата от запаса."