IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Пазарът в Европа с нов лидер през март

След два месеца на спад продажбите тръгнаха нагоре

През март европейският автомобилен пазар най-после записа ръст. След спадовете през януари и февруари през третия месец са регистрирани 1 423 340 продажби, което е увеличение от 3,2% спрямо март 2024. По този начин първото тримесечие приключи с резултати, подобни на миналата година (3 383 986 единици срещу 3 384 614 през 2024 година).


Peugeot 208


През март Dacia Sandero загуби титлата на най-регистрирания нов автомобил в Европа от конкурента си от групата Stellantis - Peugeot 208, но все още е фаворит, когато се гледат резултатите за тримесечието. Трябва също да се отбележи, че китайските производители на автомобили продължиха да се изкачват в класацията,  благодарение на предлагането на алтернативни двигатели на електрическите, които са обременени от европейски мита.

Сред десетте най-продавани автомобили през март в Европа е интересно да се отбележи, че Volkswagen Tiguan отбелязва 42% ръст на регистрациите. Peugeot 2008 и Opel/Vauxhall Corsa също постигнаха добри резултати. Това са модели, които не присъстваха в миналогодишната класация, когато челните позиции бяха окупирани от Tesla Model Y, Citroen C3 и Toyota Yaris.


VW Tiguan


Други модели също отбелязаха значителен ръст, а именно Peugeot 3008 (+60%), Seat/Cupra Leon (+28%), Jeep Avenger (+56%), Skoda Kodiaq (+34%) и Suzuki Swift (+54%). Трябва да се отбележи, че Ford Puma се завърна в Топ 10, макар и на последната позиция.

Най-продаваните автомобили в Европа през март

1. Peugeot 208 - 25 241 продажби, +7% спрямо февруари

2. Dacia Sandero - 24 577 продажби, -6%

3. Renault Clio - 23 062 продажби, -3%

4. Nissan Qashqai - 22 826 продажби, -9%

5. Volkswagen Golf - 21 553 продажби, -17%

6. Volkswagen T-Roc - 21 292 продажби, +2%

7. Opel/Vauxhall Corsa - 20 143 продажби, +8%

8. Peugeot 2008 - 19 837 продажби, +9%

9. Volkswagen Tiguan - 19 591 продажби, +42%

10. Ford Puma - 19 269 продажби, +1%

Китайските автомобили във възход, благодарение на хибридите

Сред моделите, които се откроиха, беше и MG ZS, чийто успех се дължи на пускането на пазара на новото поколение: сега се предлага изключително като пълен хибрид и вече не в електрическа версия. Сред последните новости на пазара, MG регистрира почти 9800 броя от MG3, също с хибриден двигател.


MG


BYD регистрира 7144 бройки, от които повече от 6500 са plug-in хибриди. Renault следва плътно MG с 9330 бройки от новия Symbioz, докато Fiat/Abarth записаха 8000 единици от модела 600.

Продажбите на електрически коли също растат

Данните на JATO Dynamics за 28 пазара в региона показват, че през март са регистрирани общо 240 891 електрически превозни средства (BEV). Това е вторият най-добър резултат, регистриран някога за този тип двигатели, надминат само до декември 2022, когато регистрациите достигнаха 275 108 единици.


Tesla


Въпреки общия ръст на електрическите превозни средства в Европа, Tesla (водещият световен производител на BEV по обем на продажбите през 2024 г.) регистрира 30% спад в регистрациите. Това беше един от най-значимите спадове сред 30-те най-регистрирани марки, изпреварен само от Mitsubishi (-43%), Lancia (-73%), Jaguar (-82%), smart (-65%), Maserati (-39%) и Abarth (-75%).

Спадът през март обаче беше по-малко изразен от януари (-47%) и февруари (-44%), а Model Y (-49%) и Model 3 (-14%) все още оглавяват десетте най-продавани електрически превозни средства. На трето място е Volkswagen ID.4, с ръст от 115%, но все още с 2000 бройки зад Model 3.


0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесла публикува финансовите си резултати за първия квартал. 9% спад в продажбите за целия Свят, 21,8% спад в продажбите в Китай, 62% спад в продажбите в Германия, 15% спад в продажбите в Калифорния. В същото време пазарът на електрически автомобили в Света е с ръст от 11%, а пазарът на електрички в Калифорния е с ръст от 35%.Какъв според вас е ефектът върху акциите на Тесла? 8% ръст. Защо? Защото Тесла е финансова пирамида, а не автомобилен производител. Мъск е Ружа Игнатова на стероиди.
  • #21
    1 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Икономиката на гей ропата върви стремително към дъното,та разтеж ще има през крив макарон.
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Важното е че точно в най-трудния месец има ръст на продажбите, това дава основание да се надяваме че за лятото икономиката ще тръгне нагоре
  • #19
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Айде ( преди 1 месец )
    Пак рекламни хвалебствия за китайските недоразумения. Кой ви се връзва бе, Инвестор?
  • #18
    9 rate up comment 1 rate down comment
    смех ( преди 1 месец )
    Досега електричките тесла бяха вибратори за геове въпроса е ега според тъпън арът бугаропитек фв ид7 ел вибратор за геове ли е или не е за геове.
  • #17
    7 rate up comment 15 rate down comment
    до 16 ( преди 1 месец )
    Ми то и ФВ продава само на държавните служители и полицейските структури в европа ама това не и пречи да има измислена пазарна капитализация от 52млрд евро на кое отгоре не е ясно.
  • #16
    15 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А как досега Тесла успяваше да се представя добре в тази класация? Ами много просто. Другите концерни имат по десетки модели. А Тесла има реално 2 модела които се продават 3 и У. Тоест когато продажбите на Фолксваген се разпръснат по 20 модела, а продажбите на Тесла се фокусират върху 2 модела, изведнъж Тесла излиза с най-продавания модел. Въпреки, че ефективно другите концерни са продали много повече. Просто са дали по-голям избор на клиентите. Доста умела шашма от Тесла за да расте глоксът.
  • #15
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В топ 10 на най-продаваните автомобили няма нито една Тесла. Обаче пазарната капитализация и е повече от всички останали автомобилни производители по Света взети заедно. Защото Тесла е като One Coin, а Мъск е Ружа Игнатова на стероиди. Пирамида която по случайност произвежда нещо за да може схемата да върви легално.
  • #14
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само да ви предупредя, влизате в полемика с местния Мун_40, наречен още електрика, митбъстър, тротинетка, електрическа латерна.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове на Дани в Ютуб, чете в Уикипедия и чете стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.Знае сайтове на енергийните борси и ЕСО.И най важното, може да смята сложна лихва в Ексел.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет, не знам.
  • #13
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Електрическата латерна е отново на амбразурата и защитава яростно електромобилите.Същински Дон Кихот само,че съвременен.