Второто поколение на Volvo S40 (2003–2012) е стилен и комфортен седан, който спечели мнозина със своята скандинавска сдържаност. Въпреки това, като всеки употребяван автомобил, той не е лишена от слаби страни. Представяме ви 5-те най-често срещани проблеми в модела и как да се справите с тях.
Пет слаби места във второто поколение на Volvo S40
Ресурсът на дизеловия двигател на S40 често надхвърля 400 000 км. В същото време той е взискателен при експлоатация и поддръжка. Ако пренебрегнете това, може да срещнете такива неприятни симптоми като загуба на мощност, повишена консумация на масло, както и почукване и скърцащ звук изпод капака.
Какво да се направи
При обслужване на дизеловия двигател е необходимо внимателно да изберете маслото и да го сменяте поне веднъж на всеки 10 000 км. При използване на нискокачествена или неподходяща смазка, както и поради ненавременна подмяна, буталните пръстени на двигателя двигател залепват и хидравличните компенсатори се износват.
Скърцащият звук под капака може да показва критично износване на пистовия ремък на алтернатора. Той трябва да се проверява редовно в бъдеще, като се подготвя за подмяна приблизително на всеки 60 000 км. Скъсването му може да доведе до попадане на остатъци от ремък под шайбата на агренажния ремък. Това може да доведе до прескачането му и удряне на клапаните в буталата.