По примера на много други марки - и Mercedes промени емблемата си. Разбира се, класическият символ на трилъчевата звезда не е заменен, но от сребрист и триизмерен е станал бял и двуизмерен. Промяна следва най-новите тенденции в графичния дизайн, които дават път на минималистичните лога. Тя е придружена от промените, наложени от електрификацията, които изискват от фирмите да модернизират своя имидж.
Новият дизайн на логото се появи за първи път в годишния отчет на компанията през февруари и оттогава е представен във всички публикации на Mercedes (дигитални и аналогови). Емблемата на самите автомобилите обаче остава. Базираната в Щутгарт компания е решила да не афишира промяната на имиджа с фанфари, както направиха конкурентите. Немците са заложили на тишината.
Mercedes вече направи подобна промяна на емблемата през 2007 година, но се отказа през 2010-а. Тогавашният главен изпълнителен директор Дитер Цетше вярваше, че такова минимално лого не е представително за амбициите на марката. И затова върна сребърната звезда обратно в корпоративните комуникации.
Трилъчевата емблема е символ на Mercedes от 1909 година, когато DMG (Daimler-Motoren-Gesellschaft) регистрира в Патентното ведомство на Германската империя. Идеята е на самия Готлиб Даймлер, който вижда в логото трите пътя на мобилност - земя, вода и въздух. През десетилетията символът е актуализиран и модифициран няколко пъти, но трилъчевата звезда винаги е оставала централен елемент от логото на компанията.