За мнозина японските автомобили са еталон за надеждност. Казват, че такива автомобили могат да изминат стотици хиляди километри без нито една повреда. Всъщност това не е съвсем вярно. Ето пет седана от Страната на изгряващото слънце, излезли в началото на века, които са на обратния полюс като надеждност.
Пет проблемни японски седана от началото на века (ГАЛЕРИЯ):
Toyota Avensis
От друга страна, двигателите разочароват. Avensis е рядък модел, чиято ръчна трансмисия е по-проблемна от автоматичната. Първата скоростна кутия страда от износване на лагерите на вторичния вал и течове на масло през уплътненията. Ако шумът не бъде отстранен навреме, това може да доведе до сериозни повреди в трансмисията, включително на диференциала.
От друга страна, двигателите разочароват. Avensis е рядък модел, чиято ръчна трансмисия е по-проблемна от автоматичната. Първата скоростна кутия страда от износване на лагерите на вторичния вал и течове на масло през уплътненията. Ако шумът не бъде отстранен навреме, това може да доведе до сериозни повреди в трансмисията, включително на диференциала.
Най-разпространеният 1,8-литров 1ZZ-FE двигател е известен със своята склонност към консумация на масло и проблеми с буталната група, особено при автомобили, произведени преди 2005 г. Синхронизиращата верига има ограничен експлоатационен живот, а блокът на цилиндрите е чувствителен към прегряване.


25