За мнозина японските автомобили са еталон за надеждност. Казват, че такива автомобили могат да изминат стотици хиляди километри без нито една повреда. Всъщност това не е съвсем вярно. Ето пет седана от Страната на изгряващото слънце, излезли в началото на века, които са на обратния полюс като надеждност.
Пет проблемни японски седана от началото на века (ГАЛЕРИЯ):
Първата генерация пък нямаше късмет със скоростната кутия. Teana беше сред първите модели на компанията, които получиха JF010E CVT и доста развалиха впечатлението за мощната и надеждна 3,5-литровия V6 от серия VQ. Използването на тази трансмисия спомогна за намаляване разхода на гориво, но експлоатационният живот на дизайна се оказа изключително кратък.
Ремъкът на вариатора е постоянно изложен на риск, а работните повърхности на конусите се износват много бързо. Трябва да положите много усилия, за да сте сигурни, че ремъкът ще издържи поне 150 000 км. Обикновено ресурсът му е много по-малък и се влияе от резки натоварвания, каране с незагрята скоростна кутия и чистота на маслото. Добре е, че другите двигатели бяха комбинирани с по-надеждна четиристепенна автоматична скоростна кутия.


25