Tesla не се разклати сериозно през 2024 година от ръста на конкурента BYD, който достигна над 100 милиарда долара оборот. Просто китайците имат огромното производство на plug-in хибридни превозни средства, наред с това на електрическите. Последните бяха дълги години феодално владение на Илон Мъск.
Политическите и медийни изяви на южноафриканския милиардер обаче настроиха общественото мнение срещу него. И това се отрази върху продажбите на Tesla. Също натежава и бедната гама на американската марка, ограничена до две коли.
В Европа ситуацията за Мъск е критична. Според данни, предоставени от ACEA, от началото на годината Tesla е загубила 49% от продажбите си, намалявайки от 37 311 единици, регистрирани през същия период на 2024 година, до 19 046. Още по-задълбоченият анализ прави разрез на срутването ясен. Model Y беше четвъртият най-продаван автомобил през 2024 година и дори първи като цяло през 2023-а. През първите два месеца на тази година той заеме тридесет и четвърта позиция на европейския пазар, който обхваща ЕС, Обединеното кралство и Норвегия.
Model Y засега остава най-успешният електрически автомобил в абсолютно изражение, но преднината му вече е много малка. Той има общо 14 773 доставени бройки, губейки 53,1% спрямо първите два месеца на 2024 година. За същия период Tesla Model 3 е загубила 26%, до 10 785 продажби. Толкова надолу, че в класацията за електрически автомобили е едва шести въпреки изключително агресивната ценова политика.
Model Y и Model 3 очевидно вече оставят достатъчно място за растеж на конкуренцията, като някои модели очевидно се възползваха от това. Ето кои спечелиха пазарен дял с впечатляваща скорост.
10 модела, които спечелиха от срива на Tesla в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Автомобилът, който Tesla досега не успява да произведе. Немецът е компактен модел с две кутии от класическия C-сегмент с електрическо задвижване, но също така и моделът, с който Volkswagen проправи пътя за семейството ID с нулеви емисии през 2020 година.
Сега бележи успех. През първите два месеца на 2025 година ID.3 е петият най-продаван EVна континента с 10 837 доставки и ръст от 141,4%. Преди всичко успя да изпревари Model 3, който спря на 10 785 бройки или 26% спад. Историческо събитие по свой собствен начин за автомобила, който с рестайлинга си залага на по-изтънчен външен вид и вътрешно покритие.
Дълга 426 см , тази кола изостави футуристичната квадратна предна част и се отказа от всеки един елемент, който нарушава изчистените линии.
Вече има четири варианта на мощност, всички със задвижване на задните колела. Те са с двигатели с мощност 170,. 204 или 286 к.с. , които нарастват до 326 при версията GTX Performance. В зависимост от различните варианти, капацитетът на батерията варира от 52 kWh до 84 kWh за максимален пробег от 600 км.