IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Сбогом, 140 км/ч: 20-те най-важни очаквани промени в ЗДП

Започва засичането на средна скорост, глобите за телефон и неправилно паркиране се удвояват

Максималната скорост в България ще бъде намалена, а камерите на системата за събиране на пътни такси (тол) ще следят автомобилите за средна скорост и за наличие на застраховка Гражданска отговорност, ако Народното събрание одобри предложените от Министерски съвет промени в Заона за движение по пътищата. Злополучният нормативен акт държи абсолютния рекорд по преправяне и кърпене: от приемането му през 1999 година до момента е претърпял изменения цели 103 пъти, или средно четири пъти годишно, и в добавка 3 пъти негови текстове са отхвърляни от Конституционния съд.
 
      
Пътни знаци, ремонт
Българският Закон за движение по пътищата е вероятно най-често променяният в цяла Европа
 
        
Най-съществената от предлаганите промени е именно за засичането на средна скорост на определен пътен участък - методика, от която държави като Франция започнаха постепенно да премахват от 2023 насам, но ние тепърва ще въведем. Регионалният министър Иван Иванов съобщи, че системата вече е готова и чака само одобрението на депутатите. 

Освен това промените предвиждат намаляване на максималната скорост за леки автомобили на магистрали и скоростни пътища, както и увеличаване на размера на много от глобите.
  
            
Какво ще се промени в закона? (ГАЛЕРИЯ):


 
      

0 от 500
  • #22
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Абе въведете най-накрая глоба според доходи/богатство. За едни тези глоби стават, но за заможните е като 5 стотинки глоба
  • #21
    10 rate up comment 3 rate down comment
    до Enzo ( преди 1 седмица )
    Системата за средна скорост не работи толкова просто. Не е едно засичане като излезеш от София и после другото като пристигнеш в Бургас. Магистралите се разделят на много по-малки отсечки, които дори не знаеш къде са, защото камерите на АПИ са нагъсто. Да не говорим, че ако софтуерът е интелигентно направен, тези отсечки може да се застъпват. Тогава маменето става практически невъзможно.
  • #20
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 седмица )
    Браво!!!! Най-накрая да намалят тези безумни 140кмвч на магистралите в БГ. В Европа 2 държави имат(ха) 140кмвч на магистралите си - Полша (никога не съм бил там и не мога да коментирам) и България, като изключвам малкото останали аутобан-и в Германия...Абсолютно безумни са тези 140кмвч за Българките магистрали с 2 ленти в посока - да не говорим за качеството и вълните образувани от камионите....даже и 130 е много. Още повече се радвам на средната скорост!!! Ама дано и да се прилага реално
  • #19
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 1 седмица )
    Трябва да направят нещо за тировете...те са направо напаст божия...
  • #18
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    12-ти, логиката ти куца и то доста. В една Германия, на участъци няма ограниения, но камионите са с 80. И въпреки това, се нареждат на челните места по безопасност. Същевременно, нито в Австрия, нито в Швейцария стават по малко катастрофи, където има 130 (120). Масовите инцитенти стават или в града или по "селските" пътища и са 99% - отнето предимство или неправилна маневра...
  • #17
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    А за костенурките и охлювите по магистралите глоби кога? Или е нормално да се кара по магистрала с 60-70 км/ч?
  • #16
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Излишно е да се коментира, творението на шепа калинки. Преписали оттук оттам, скалъпили нещо като нищо. Така не се повишава безопасност.. но съвсем явно не това е целта, нищо че пак се пробутва като такова. .
  • #15
    7 rate up comment 10 rate down comment
    до 13 ( преди 1 седмица )
    По-скоро - караш бързо, автоматично даряваш 200 лв на Радио Свободна Европа и Сорос. Като знам с коя сибирска държава са свързани повечето нарушители, нарушенията почти ще изчезнат.
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Но макс. скорост е минимумът, който може да се направи. За българският трафик ни трябва гъвкава система на ограничения, както е в Германия или Хърватска. Има много участъци, къето 130 е твърде много за уикенда или вечер след работа. Пък ако няма трафик, нека се премахва максималната скорост.
  • #13
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    крайно време е BG Elves да поемат контрола върху камерите в свои ръце караш с двеста на камерата излиза 20 всички доволни tuck frump