Технологичният гигант Xiaomi, който се превърна и в автомобилен производител, но все още не продава моделите си в Европа, примамва служители на BMW. Китайската компания планира да стъпи на Стария континент през 2027 години и води усилено подготовка в тази насока. Агенция Ройтерс посочва, че Xiaomi вече е започнала да набира персонал за своя европейски изследователски център и активно примамва служители на BMW да се присъединят към него. Някои от тях вече са приели предложението.
Изследователският център на Xiaomi в Европа ще бъде ръководен от Рудолф Дитри, бивш служител на BMW. Към него ще се присъедини Душан Сарак, който също е работил в баварската компания и контролираната от нея Rolls-Royce. Китайската компания е успяла да привлече и Янис Хелвиг от BMW, който е назначен за главен инженер и ще отговаря за развитието и интеграцията.
Все още има няколко свободни позиции в европейския център на Xiaomi, включително за дизайнери и инженери по динамика. По неофициална информация центърът ще бъде базиран близо до централата на BMW в Мюнхен. Ройтерс предполага, че задачите му ще включват сертифициране и адаптиране на моделите на Xiaomi за европейския пазар.
Първият модел на Xiaomi беше електрическият седан SU7, след това се появи неговата наточена версия SU7 Ultra, а сега кросоувърът YU7 се готви за началото на продажбите. През 2026 година към тях трябва да се присъедини по-голям и по-просторен SUV, който ще бъде първият хибрид на китайската марка. Засега той се появява в медиите под кодовото име Kunlun.